טודלרס

עד איזה גיל מומלץ לתת תחליף חלב ?

הילד בן שלוש ועדיין אוהב לשתות מטרנה ? האם מומלץ לתת ?

14.3.2013

לטודלרס שלום,
יש לי ילד בן שנתיים שרוצה עדיין לאכול תחליף חלב בבוקר ובערב. האם זה תקין ? האם אני אמורה לגמול אותו או לאפשר לו לשתות עד כמה שרוצה ? האם זה משמין מדי לעומת חלב . חשוב לציין שהוא באחוזון 80 במשקל.

עד איזה גיל מומלץ לתת תחליף חלב
ללילך שלום,
ילדים הם מאוד אינדיודואלים בצרכים שלהם. יש פעוטות שכבר בגיל שנה דוחים את קבלת בקבוק החלב ויש כאלו שעד גיל שלוש מבקשים את הבקבוק בערב או בבוקר. כשאת בוחרת מתי להפסיק את שתיית התחלב חלף כדאי לך להתייחס לשני שיקולים עיקרים: רצונות הילד ומאפייני האכילה והמשקל שלו
רצונות הילד: ילד שרוצה להמשיך לאכול מתחליף חלב עשוי להיות ילד שזקוק למזון זה. יתכן וזה מחזק אותו, נותן לו את הנוזלים שזקוק להם או מרגיע אותו. חשוב לקחת בחשבון שתחליף החלב הוא מאין ארוחה שלמה כך שאם הוא אינו אכלן טוב של מזון בריא התחליף עשוי להמשיך ולשמור על מאגרי הברזל והסידן החשובים להתפתחותו.

מאפייני אכילה ומשקל – ישנם ילדים בררננים מאוד באוכל ואינם אוכלים מספיק. גם במצבים אלו מומלץ לשקול לחיוב את המשך מתן התחליף. במצבים של עודף משקל או ילדים שהינם אכלנים טובים כדאי לבדוק האם אפשר להפסיק את התחליף חלב בלילה או בבוקר על בסיס מתן שתייה אחרת כמו מים, תה צמחים ממותק קלות או קקאו בריא (גולמי) עם חלב ממותק.

מומלץ להתייעץ ם אחות טיפת חלב על בסיס נתוני משקל ואכילה. על פי רוב כשהמשקל גבוה יש אפשרות לגמול או לשלב בידיעה שאם נותנים ארוחת תחליף לא נותנים ארוחת מזון נוספת וההפך.