טודלרס

איך מכינים בקבוק חלב לתינוק

פעם ראשונה שמכינה בקבוק חלב לתינוק ?

14.3.2013

איך מכינים בקבוק חלב לתינוק ? שופכים לתוך הבקבוק 60 מיליליטר מים שהורתחו וקוררו לטמפרטורת החדר, ממלאים כפית אחת של מדידה באבקת מטרנה, סוגרים פטמה ומכסה בקבוק ומערבבים.
זכרו, על כל 60 מיליליטר מים שמים כפית אבקה אחת – באמצעות כפית המדידה שבקופסה.

אין לשים כמות אחת או כמות בערך לפי העין באמצעות כפית אחרת. מידת הדלילות /סמיכות מותאמת ליכולת העיכול של התינוק

אם התינוק אוכל 80 מ"ל וזה יותר מכפית אחת ופחות משתי כפות מטרנה, אז לא מכינים בערך (מוסיפים קצת יותר אבקה בכפית על 80 מ"ל מים) אלא מכינים שתי כפות על 120 מ"ל מים בבקבוק , מערבבים ומחלקים לשני בקבוקים. למשל בקבוק של 80 מ"ל ובקבוק של 40 ואת הבקבוק השני שמים במקרר ומשתמשים כדי להשלים את הארוחה הבאה ( בה אפשר להכין כפית מטרנה על 60 מ"ל מים).

המים להכנת המטרנה
על מנת שהמים יהיו פושרים (בטמפרטורת החדר כמו החלב אם) שימי את המים שהורצחו וקוררו (המים הקרים) והוסיפי מעט מים רותחים. לדוגגמא אם התינוק אוכל 60 מ"ל , שימי 50 מ"ל מים קרים ו-10 מ"ל מים רותחים. כך תשגי את הטמפרטורה הרצויה. בחורף כשקר מאוד או קר לתינוק (ידיו קרות) מומלץ לשים יותר מים רותחים כך שהחלב יצא יותר חמים. אם את חוששת, טפטפי מהפטמה כמה טיפות לגב היד שלך ובדקי את חום החלב.

הידעת , ישנה כפית של 30 מ"ל למטרנה. מדובר בכפית מדידה שמתאימה לשלב אחד (גיל 0-6 חודשים).הכפית מאפשרת להכין כמות מדוייקת יותר של תחליף חלב לתינוק (לעומת הכפית הקיימת , המחייבת לשים כפית שלמה על 60 מ"ל). הכפית מאפשרת להכין כמות קטנה ומדוייקת של 30 מ"ל מטרנה

הכפית מתאימה לתחליף החלב
אקסטרה קר שלב אחד,
חלבי שלב אחד,
מהדרין שלב אחד
מטרנה ללא לקטוז.

ניתן להזמין כפית של 30 מ"ל בשיחת טלפון למרכז לייעוץ תזונתי: 1-800-32-33-33, או דרך אתר מטרנה או דף הפייסבוק. הכפית של 30 מ"ל ארוזה בשקית ייחודית בתוספת מדבקה אשר מסבירה את אופן השימוש.

משלבת תחליף חלב והנקה ? קראי איך לשמור חלב אם שאוב