טודלרס

סוגי פורמולות מזון לתינוקות

ילדת לאחרונה ? הכירי את סוגי פורמולות המזון לתינוקות

14.4.2013

מאכילה את תינוקך מבקבוק ? רוצה לדעת איזה פורמולת מזון היא הטובה ביותר עבורו ?
לאחר אלפי מחקרים כל אמא יודעת שחלב אם היא התזונה הטובה ביותר לתינוק. יחד עם זאת אימהות עובדות, אימהות עם מעט חלב, כאלו שמניקות באופן חלקי  או שהחליטו שלא להניק ניצבות בפני הצורך לבחור פורמולת מזון לתינוק. לשם כך הם צריכות לקרוא ולהעמיק על סוגי הפורמולות, מרכיביהם, בטיחותם ומחיריהם. במציאות היומיומית של ריבוי מותגים כל אמא עלולה להרגיש מוצפת משוק מוצרי פורמולות התינוק. בסדרת כתבות אלו נשתדל לספק לכם  כמה שיותר ידע ותשובות בנושאי פורמולות לתינוקות. באופן כללי כאשר אמא בוחרת פורמולת מזון היא צריכה לדעת באיזה צורה מגיעה הפורמולה ( מוכנה, מרוכזת, או באבקה ), מהם סוגי החלבונים שיש בה ( פורמולה על בסיס חלב פרה הוא הנפוץ ביותר, אבל יש גם אפשרויות אחרות )וכיצד מתאימות לתינוק, וגם מהם מרכיבי הפורמולה ( כמו למשל dha או ברזל).

פורמולות מזון לתינוקות מגיעות בשלוש צורות בסיסיות: מוכנה לשימוש, מרוכזת, ובצורת אבקה. כימיקל הנקרא ביספנולa קיים בקופסאות ובבקבוקים. פורמולה בצורת אבקה נחשבת לבטוחה מכל האפשרויות כיון שהיא מכילה הרבה פחות ביספנול a(bpa).

פורמולות לתינוקות – פורמולת מזון מוכנה לשימוש
פורמולת מוכנה לשימוש היא  הצורה הנוחה ביותר לשימוש. אין צורך לערבב או למדוד חומרים, רק לפתוח ולהגיש. זאת צורה נקייה ומועילה במיוחד במצבים כאשר אין לכם גישה למים נקיים. זוהי גם אפשרות טובה אם תינוקכם נולד בתת משקל או לחילופין עם מערכת חיסון חלשה, כיון שהפורמולה  סטרילית. בשימוש יום יומי, הנוחות של השימוש בפורמולה מוכנה מתבטא במחיר שהוא גבוה בערך ב-25 אחוזים יותר לכל אונקייה מאשר בפורמולת אבקה. האריזות גם תופסות יותר מקום באחסון בארונות ויותר מקום כאשר יוצאים מהבית החוצה, אלא אם כן יכולים למחזר את הקופסאות או הבקבוקים. כאשר פותחים קופסאות או בקבוקים של פורמולה מוכנה לשימוש, יש לה זמן חיים קצר, וחייבים להשתמש בה תוך 48 שעות. בנוסף בגלל שלאריזה יש לעיתים צבע שחור יותר מאשר לפורמולת אבקה, אמהות רבות מתלוננות שזה עלול ללכלך בגדים.

פורמולות לתינוקות – פורמולת מזון נוזלית מרוכזת
פורמולת מזון מרוכזת דורשת לערבב חלקים שווים של מים ופורמולה, לכן חשוב לקרוא בתשומת לב את ההוראות על המיכל. בהשוואה לפורמולה מוכנה לשימוש, הפורמולה המרוכזת פחות יקרה, ודורשת פחות מקום אחסון. בהשוואה לפורמולה בצורת אבקה, היא קצת יותר נוחה להכנה אבל יותר יקרה.

פורמולות לתינוקות – פורמולה בצורת אבקה
פורמולה זאת היא הבחירה היותר חסכונית ויותר ידידותית לסביבה, כיון שהיא תופסת הכי מעט מקום. פורמולה אבקתית דורשת יותר זמן להכנה מאשר יתר סוגי הפורמולות, וחייבים להכינה לפי הוראות מדויקות, אבל יש לה חיי מדף של בערך חודש ימים מהרגע שפותחים את מכסה המיכל. חוץ מזה, ניתן לערבב את הכמות הרצויה מתי רוצים- לפעמים פחות ולפעמים יותר, וזה עוזר במקרה ומניקים ורוצים להכין כמות נוספת מידי פעם.

כתבות נוספות בנושא:

סוגי פורמולות חלב לתינוקות
איזה פורמולה מתאימה לתינוק שלך ? פורמולת חלב רגילה , פרמולה נטולת לקטוז, פורמולה מחלב פרה או תחליף חלב טבעי או צמחי.

רכיבי פורמולות החלב לתינוקות
אלו פחממות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים נמצאים בתוך תחליפי חלב של תינוקות