טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק סילאן

מעוניינת להתחיל לשלב תמרים בדיסות ומחיות התינוק ?

ממרח סילאן מכיל תמרים ומעט סוכר ולכן בטיחותי לשימוש ללא הגבלת גיל משלב הטעימות. סילאן אפשר לתת לתינוק בגיל שבו מתחילים מחיות ודיסות.

ניתן להוסיף את הסילאן כדי להמתיק דייסות ומחיות. מחד, היות ומדובר במרכיב מאוד טעים מומלץ לנסות לחשוף בצורה מבוקרת על מנת שהתינוק לא יתרגל וידרוש את הטעם המתוק כל ארוחה. מנגד, ילדים שאוכלים פחות טוב מזון מוצק יכולים לגלות עניין רב יותר במזון עם תיבול מתוק של סילאן. כך לדוגמא מחית של עוף ובטטה שהתקבלה בחוסר עניין יכולה להתקבל בהרבה יותר עניין עם תוספת של כפית סילאן. מצב זהה יכול להיות כשמכינים מחית סלמון ברוטב סילאן.

גם קינוחים בריאים מומלצים עם סילאן. אין זמן להכין קינוח ביתי ? יוגורט לבן עם כפית סילאן או סלט פירות בתוספת כפית סילאן יעשה את העבודה. רוצה להשקיע ? עוגיית קווקאר/קמח, טחינה , שקדים טחונים וסילאן, יכול להיות קינוח טעים ובריא, רק השתדלו להתרחק מתוספות רבות מדי של סוכר ושמן והעדיפו קמח מלא וטחינה גולמית משומשום מלא.

ולגבי הקלוריות, כפית סילאן תמרים (9 גרם) מכילה 28 קלוריות ו- 7 גרם פחממות. כף סילאן (22 גרם) מכילה 69 קלוריות ו- 17 גרם פחממות.

מומלץ לקנות סילאן אחרי בישול ללא תוספת סוכר. ניתן להשיג  בחנויות טבע. רוצה להכין בעצמך ? קני תמרים במשקל, שטפי במים, יבשי, הוציאי גרעינים, הוסיפי מים באיכות טובה עד כיסוי, ערבבי והביאי לרתיחה. לאחר מכן בשלי כ-10 דקות תוך כדי בחישה. לאחר מכן שפכי מהסיר המלא לסיר שני ריק שעליו מוצבת מסננת צפופה. כך מסננים את נוזלים. לאחר מכן החזירי את העיסה הסמיכה לעוד כ-5 דקות על האש תוך כדי ערבוב. מומלץ להקפיד על להבה בינונית על מנת שהסילאן לא ישרף. לאחר מכן צנני ואחסני בצנצנת זכוכית (הכלי המתאים ביותר לאחסון). אורך המדף של תמרים או סילאן תמרים המאוחסנים וסגורים היטב בצנצנת במקרר יכול להגיע עד שנה.

קראי עוד בנושא:
מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק אוכל מוצק
מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק תבלינים

תינוק במיטה שלו