טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק מנגו

מתי אפשר לתת מנגו לתינוקות ואיך

12.3.2013

פירות טרופים כמו מנגו, אפרסמון, תותים ואננס הם בעלי פוטנציאל אלרגני ולכן לא מומלץ לכלול אותם בתפריט תינוקות עד גיל חצי שנה. יש הטוענים כי אפרסמון עלול לגרום לחסימות במעי ואילו המנגו מכיל סיבים קשים לעיכול.

אז מאיזה גיל אפשר לתת מנגו לתינוקות ? המקלים בגישה מאמינים כי ניתן לתת מנגו לתינוקות החל מגיל 6 חודשים, החמירים מעדיפים לחכות לגיל 10 חודשים. חלק מרופאי הילדים ממליצים לא לתת פרי טרופי כמו מנגו לפני גיל 8 חודשים. לא משנה באיזה  גיל החלטתם לתת מנגו לתינוק, חשוב להתחיל קודם בטעימות ולא לאפשר מנה גדולה בפעם אחת. חשוב בפעם הראשונה לתת טעימה של מחית מנגו בכפית אחת למשך שלושה ימים ולזהות האם מתעוררת אלרגיה. במידה ולא מתעוררת תגובה אלרגית לתת מחית מנגו לתינוק במחית או בחתיכות קטנות על פי גילו. במקביל לשים לב האם בתקופות של אכילת מנגו יש נטיה לכאבי בטן כלשהם נוכח כמות הסיבים הגדולה. לרוב התגובה האלרגית, אם תהיה, תהיה קלה ותתבטא בפריחה בעור סביב הפה או בישבן.

מה ההיתרונות של מתן מנגו לתינוקות.
המנגו מסייע בתהליכי העיכול היות והוא עשיר בסיבים ואנזימי עיכול. המנגו יכול למנוע מצבי עצירות ואיטיות בתנועות מעיים. המנגו חשוב להתפתחות העיניים היות ומכיל כמות גדולה של ויטמין A . מנה של מנגו ביום יכולה לספק כרבע מהכמות המומלצת של הויטמין. המנגו תומך בהתפתחות תקינה של המוח. חומצות האמינו וויטמין B6 במנגו חיוניות להתפתחות המוח. ויטמין A במנגו חיוני לשמירה על עור התינוק. במנגו יש כ-0.5 גרם ברזל החיוני ליצור תאי דם אדומים ומניעת אנמיה. המנגו מכיל כמויות טובות של ויטמין C המסייע לחיזוק המערכת החיסונית. לסיום, במנגו יש כמות שומנים קטנה לצד ויטמינים רבים וטובים, מצב המסייע לשמירה על משקל הגוף.מנגו לתינוקות כקינוח תמיד עדיף מקינוח תעשייתי.

חשוב להדגיש כי במשפחות בהם יש כבר ילד אחד אלרגי לפרי טרופי או למזון אחר, מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים מתי לחשוף את הילד ואיך.

רוצה לתת לתינוק תותים ? תותים הוא פרי אלרגני, פרי שעושי לגרום לאלרגיה, לפיכך אין לתת את הפרי לפני גיל שנה. כאשר נותנים את הפרי בפעם הראשונה יש לתת טעימה אחת (ביס אחד קטן) גם אם הפעוט רוצה עוד ולבדוק האם מתפתחת פריחה, כאבי בטן וכד' במשך שלושה ימים. אם הכל בסדר, לחשוף לפרי בהדרגה.

קראו עוד בנושא:
תזונת תינוקות בריאה
אלרגיה לבוטנים אצל תינוקות

תינוק במיטה שלו