טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת אפרסמון לתינוק

האם מותר לתת אפרסמון לתינוק ? אם כן, מתי ואיך

12.3.2013

אוהבת אפרסמון ? רוצה לתת לתינוק ? האם מותר לתת אפרסמון לתינוק ואם כן באיזה גיל ואיך ? אפרסמון הוא פרי טרופי וככזה הוא בעל פוטנציאל אלרגני ולכן לא מומלץ לכלול אותו בתפריט תינוקות עד גיל שנה. בנוסף, יש הטוענים כי אפרסמון עלול לגרום לגירוי יתר של מערכת העיכול ובמצבים קיצונים ונדירים מאוד לחסימת מעיים. טענה זאת נובעת מהעובדה כי סיבי האפרסמון אינם מתפרקים באמצעות מיצי הקיבה, מתקשים במעי ועל כן עלולים לגרום לחסימה.

מאיזה גיל אפשר לתת אפרסמון לתינוק ? המקלים אומרים כי כבר מגיל עשרה חודשים ניתן לתת טעימות. המחמירים סבורים שכדאי לחכות ולתת אפרסמון לתינוק החל מגיל שנה. ההנחה היא שמתחת לגיל שנה עלול לגרום לפגיעה במערכת העיכול או לגירוי יתר. אם את רוצה לתת לתינוק שלך אפרסמון, חשוב מאוד להתחיל בטעימה אחת קטנה של אפרסמון מקולף לשלושה ימים ולעקוב כל יום האם מתפתחת תגובה אלרגית כלשהיא (כאבי בטן, עצירות או פריחה בעור). במידה ואין תגובה אלרגית אפשר לתת אפרסמון מקולף בחתיכות קטנות. עדיף לתת כמות קטנה מאוד של אפרסמון ביום ולא יותר משליש אפרסמון מקולף. לצורכי בטיחות חשוב לתת לתינוק תמיד אפרסמון ללא קליפה. חשוב להמנע ממתן אפרסמון עם התינוק או הפעוט סובל מעצירות. בנוסף, חשוב שלא לתת אפרסמון על בטן ריקה ולהעדיף על בטן מלאה. אם התינוק או הפעוט סובל מרמות סוכר גבוהות מומלץ להמנע ממתן הפרי.

מה ההיתרונות של אפרסמון לתינוק ?  מקור מצויין לסיבים תזונתיים המפעילים היטב את מערכת העיכול ומקור מצויין לויטמין A וכפועל יוצא הגנה על תפקוד העור והעיניים. בנוסף, מקור מצויין לויטמין C לחיזוק מערכת החיסון והפחתת סימני התקררות ושפעת. מחקר שבוצע על חולדות שאכלו מנה של אפרסמון טרי או מיובש עם או בלי קליפה למשך תקופה ממושכת מצא ירידה של רמת הכולסטרול והטריגליצרידים בדם באותם חולדות. אומנם ממחקר זה לא ניתן להשליך על בני האדם בודאות מלאה איך אין ספק כי אפרסמון הוא פרי בריא מאוד לאנשים בריאים (ללא סכרת או בעיות מעיים) ויצא לו שם רע או מסוכן למרות שבמרבית המקרים הוא אינו מסוכן ומאוד בריא.

קראו עוד בנושא:
מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק כבד
מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק תירס

תינוק במיטה שלו