טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק סלק ?

רוצה להתחיל לתת לתינוק לטעום או לאכול סלק ?

14.3.2013

החל מגיל שמונה חודשים התינוק כבר התנסה במחיות של ירקות כתומים (גזר, בטטה, דלורית) וירוקים (אפונה ושעועית ירוקה) וכעת הוא מוכן לטעמים מודגשים יותר. רוצה לתת לתינוק מחית סלק ? מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק סלק ? החל מגיל שמונה חודשים.

רוצה להכין מחית סלק לתינוק ?
אז קודם כל אם את מכינה לתינוק, תכיני גם לעצמך ולמשפחה ולצורך זאת קני 4-5 סלקים. הסלק מלא בבריאות ודל קלוריות. ב-100 גרם סלק יש רק 44 קלוריות. מתוכם 87 גרם מים, 2 גרם סיבים תזונתיים, כ-10 גרם פחממות ומגוון של ויטמיני A,B,C,E. הירק מכיל פחות מגרם שומן. לפי הרפואה הסינית מסייע לחזק את מערכת הדם והכבד ומומלץ מאוד למצבי אנמיה ולחיזוק מערכת החיסון. יש הטוענים כי הסלק הוא תרופה נגד צינון היות ומכיל ויטמין C בכמות גבוהה

איך להכין מחית סלק לתינוקות
סלק אפשר לתת מגיל שמונה חודשים אך חשוב לבדוק מה מידת הרכות שבה את מגישה את הירק בכל גיל ועל פי מצב השיניים. רחצי, קלפי, וחתכי את הסלק לקוביות. את יכולה גם לשטוף, לקלף ולהכניס את הסלק שלם (כדי לנסות למנוע בריחת ויטמינים בזמן הבישול).
שימי את קוביות הסלק בסיר קטן  וכסי אותם במים.
בשלי את הסלק על להבה גדולה, הביאי לרתיחה, כסי את הסיר עם מכסה והמשיכי לבשל עוד כ-10 דקות ויותר עד שמתרכך. בדקי שהסלק רך על ידי נעיצת מזלג. במידה ואינו רך בשלי עוד, מעכי אותו עד להשגת המרקם המתאים לתינוק והוסיפי קצת מי בישול למרקם מימי יותר.
השתדלי לתת לתינוק את הסלק טרי טרי מיד אחרי הבישול ושתי לבריאותך את מי הסלק סמוך למועד ההכנה היות וחלק מהויטמינים והחומרים מתפרקים עם החשיפה לחמצן.

לא להיבהל. הן השתן והן היציאות של התינוק יצבעו בסגול לאחר אכילת הסלק. הסלק מכיל חומר הנקרא בטאנין. חומר זה נותן לסלק את צבעו. בגופנו אין אנזים המפרק אותו ולכן יוצא בשתן ובצואה. התופעה אינה מסוכנת.

קחי בחשבון שמצד אחד את רוצה לרכך את הסלק ולכן לבשל /יותר זמן, מצד שני ככל שאת מבשלת יותר, הסלק מאבד יותר ערכים תזונתיים ולכן, נסי לבשל בכמה שפחות זמן (עד לריכוך ואז להפסיק ולצנן).  זכרי לא לזרוק את מי הבישול- מי הסלק מלאים במינרלים וויטמינים, שתי אותם את לרוויה. אם אינך שותה, השקי את הגינה במים אלו.

רוצה לשלב את הסלק עם טעמים נוספים ?השילוב המתבקש להורים הוא להגיש את הסלק עם קצת לימון, כוסברה קצוצה דק דק וטחינה. אפשר בהחלט לשלב מחית של סלק ושתי כפות קווקאר (שיבולת שועל). פחות בריא אך טעים לא פחות הוא לאפות על נייר אפיה לביבות סלק, טחינה, קמח ותבלינים. המרקם הקריספי של הלביבות יכול להתקבל ביותר התלהבות ממרקמו של הסלק המבושל. מכיון שסלק הוא ירק שמשתלב היטב עם הרבה מזונות הוא גם יכול להתאים בשילוב עם גבינת פטה כלביבה או סלק מבושל בטמפרטורת החדר עם חתיכות גבינה קשה מהמקרר.

קראי עוד בנושא:
מחיות ודיסות לתינוקות
מחית ברוקולי לתינוק
דיסת קוואקר של מטרנה

המידע וההמלצות הכתובות מעלה אינן מהוות תחליף ליעוץ רפואי ולייעוץ אכילה על ידי אחות טיפת חלב ו/או תזונאית ילדים.