טודלרס

ברוקולי לתינוק מאיזה גיל ?

התינוק טעם מחיות כתומות ועכשיו הגיע תורם של הירוקות ?

14.4.2013

החל מגיל שמונה חודשים אפשר לתת מחית ברוקולי לתינוק. לברוקולי יש טעם חזק ומיוחד ולכן יש תינוקות שלא יהנו מטעמו. יתכן שכדאי לנסות לשלב בן מחית בטטה לברוקולי כדי לעדן את הטעם. 

ברוקולי לתינוק – מאיזה גיל אפשר לתת (שלב הטעימות)
התינוק אכל מחיות כתומות (גזר, בטטה,דלורית), טעם מחיות ירוקות של אפונה ושעועית ? כעת מגיע תורו של הברוקולי. הברוקולי שייך למשפחת הירקות המצליבים אליהם שייכים גם הכרוב והכרובית. כידוע ירקות אלו יכולות לגרום לגזים (בעיקר המים של מי הבישול) אך גם פרחי הברוקולי עצמו. 

חשיפה לברוקולי
למחית הברוקולי הכיני -2 כוסות פרחי ברוקולי קטומים בקצה.
שטפי אותם היטב היטב והשרי אותם במים למספר דקות וסנני.
שימי את הברוקולי בסיר קטן, כסי במים עד לחצי גובה הברוקולי
הביאי לרתיחה בסיר מכוסה , הקטיני את הלהבה למינימום ובשלי עד כדי ריכוך (מומלץ לבשל כמה שפחות כי כל זמן בישול מפחית את הערכים התזונתיים של הירק)
מעכי את הברוקולי עם מעט חלב אם או תחליף חלב או המים הרתוחים בהם היה הברוקולי 
ניתן לשלב מחית ברוקולי עם גזר , מחית ברוקולי עם בטטה ועוד. אל תצפי שהתינוק יאהב ברוקולי כמזון יחידי. בגיל מאוחר יותר עשוי להנות מהירק בשילוב עם עוף/אורז/תפוחי אדמה/מאפן וכד'.

עקבי אחרי התפתחות של כאבי בטן, גזים או רגישויות ספציפיות של התינוק לברוקולי היות והוא יכול לגרום לגירוי יתר של הקיבה אצל תינוקות מסויימים.

רוצה להכין מחיות ברוקולי ? בדקי המלצות בקישור מטה. רוצה לקרוא על חשיפה מזון לפי גיל התינוק ? קראי זאת בלינק בטיחות מזון לתינוקות.

המידע וההמלצות הכתובות מעלה אינן מהוות תחליף לייעוץ אכילה על ידי אחות טיפת חלב ו/או תזונאית ילדים בקרב תינוקות בתת משקל/ הסובלים מגזים או כאבי בטן.

קראי עוד בנושא:
מחיות עם ברוקולי
אבוקדו לתינוק מאיזה גיל אפשר לתת
בטיחות מזון לתינוקות