טודלרס

כמה אוכל תינוק בן שלושה חודשים

נראה לך שהתינוק אוכל מעט מדי ? כמה תינוק אוכל בממוצע ?

15.4.2013

כמה אוכל תינוק בן שלושה חודשים ? כשהגעתי עם ביתי לטיפת חלב בגיל שלושה חודשים להשלמת  החיסונים של גיל חודשים פגשתי אמא צעירה לתינוק בן שבועים. התחלנו לדבר על האכילה. אני סיפרתי לה שהבת שלי כבר אוכלת בן 80 ל-140 מ"ל בכל האכלה והיא סיפרה לי שבנה בן השבועים אוכל בן 80-100 מ"ל בכל ארוחה. לא האמנתי? איך התינוק הצפלון הזה אוכל כך כך הרבה …

כמה אוכל תינוק בן שלושה חודשים
כמעט כל אמא (של ילד ראשון) חייבת לדעת כמה התינוק שלה אכל. בפועל קשה מאוד לדעת כמה בדיוק צריך לאכול כי כמות האוכל משתנה מתינוק לתינוק ומהאכלה להאכלה.
המדד ההגיוני ביותר לדעת שהתינוק אוכל טוב הוא שהוא עולה במשקל (לפי שקילות טיפת חלב), שהוא משמין (ממלא יותר ויותר את בגדיו) ונראה שבע ורגוע בן האכלה להאכלה. לאלו שמעוניינות במספרים יש נוסחה לחישוב כמות האוכל שצריך תינוק לאכול. הנוסחה היא משקל התינוק כפול 150 לחלק ל-8 האכלות. הנוסחה הזאת לא מדוייקת כי כמות האכלה משתנה מהאכלה להאכלה. בגיל שלושה חודשים תינוקות ישנים הרבה יותר שעות רצוף בלילה ואז כמות החלב שאוכלים בארוחה אחת עולה.

ולמי שבכל זאת מתעקשת אפשר לומר כי טווחי כמות התמל לארוחה בגיל שלושה חודשים הם בערך בן 120- ל- 180 מ"ל. אך כמובן שכמות זאת משתנה לפי משקל התינוק, אורך ההפסקות בין האכלה להאכלה, אחוזון המשקל, הגובה של התינוק ועוד משתנים רבים נוספים.

קראי עוד בנושא:
אכילה של תינוקות לפי חודשים