טודלרס

כל כמה זמן אוכל תינוק בן חודש

התינוק בן חודש או פחות ? כל כמה זמן מצופה שיאכל ?

15.4.2013

כל כמה זמן אוכל תינוק בן חודש ופחות ? אל צפו לסדר בארוחות, לסדר בשינה או לסדר בפעילות סביב החודש הראשון. לתינוק בן כמה ימים, בן שבוע ובן שבועים אין  סדר יום. הוא צריך לישון, לאכול ולקבל חום ואהבה.
אתם, ההורים, נסו להכניס סדר יום של האכלה, פעילות ושינה מסודרת אך אל תצפו שהתינוק יגיב לתוכנית זאת בסדר מופתי. סביב גיל שלושה שבועות – חודש תראו כי ניתן לראות הרגלים ודפוסים כלשהם. אם תרשמו את סדר היום תגלו כי התינוק מגלה סימני רעב בערך כל שעה וחצי, שעתיים, שעתיים וחצי או שלוש . זה תלוי במשקל התינוק, מידץ פעלתנותו לפני הארוחה, מידת עייפותו, כמה אכל בארוחה שלפני והאם ניזון מפורמולה או חלב אם שהינו פחות משביע.

תינוק בן שבוע אוכל כל שעתיים
התינוק אכל לפני שעה או שעה וחצי וכבר רעב ? התינוק אוכל כל שעה וחצי כמות קטנה ? קיבלתם הדרכה בבית החולים להאכיל כל שלוש שעות ? אז כל כמה זמן אוכל התינוק ?

תינוק בן חודש ומטה עשוי לאכול בתדירות גבוהה מאוד. התדירות עשויה להיות גבוהה יותר ככל שהתינוק שוקל מתחת לשלוש קילו. במקרה זה עשוי לאכול בתדירות גבוהה יותר ובכמויות קטנות יותר.
זה יותר מבסדר להאכיל את התינוק כשמגלה סימני רעב. לא חייבים לנסות לרווח את הארוחות ולהאכיל בכל ארוחה כמות גדולה. ישנם תינוקות שמגלים צורך לאכול כל שעתיים, בעיקר אם מדובר בתינוקות קטנים (מתחת לשלוש קילו) או יונקים. ישנם תינוקות שאכלו מעט בהאכלה קודמת ורוצים לאכול יותר בהאכלה נוכחית. ישנם תינוקות שרוצים לאכול מעט אך בתדירות של כל שעה -שעה וחצי.

אל תנסו לרווח ארוחות ולהאכיל בשעות קבועות. אל תנסו לייצר תבניות קבועות של זמני אכילה בחודש הראשון. מומלץ לרשום מתי התינוק אוכל ולבדוק מהם טווחי הזמן בהם מציג סימני רעב, נסו בעיקר להיות קשובים לצרכי התינוק ולקרוא את סימני הרעב. בכל פעם שנראה התינוק רעב לתת לו לאכול. במקביל, חשוב להבחין בין רעב לצורך במציצה.

סימנים לרעב
בכי דמוי שיעול שבא מאחורי הגרון, ואחריו מתחיל בכי.
הצליל הוא כמו ווה-ווה-ווה במקצב קבוע ולא נפסק
התינוק מחפש אוכל, דבר שבא לידי ביטוי בליקוק שפתים, הוצאת לשון וליקוק של הגוף שלך (החזה או הכתף עליה נמצא), הכנסת יד לפה
עברה שעה וחצי – שעתיים מהאכלה הקודמת והתינוק מגלה סימני רעב ? בדקו האם התינוק רעב או מחפש גריית פה שאינה קשורה למזון.

קראו עוד בנושא:
אכילה של תינוקות לפי חודשים