טודלרס

האכלת תינוק בן חודשים

נראה לך שהתינוק אוכל מעט מדי ? כמה תינוק אוכל בממוצע ?

15.4.2013

בגיל חודשיים תינוק אוכל בערך כל שלוש שעות.ישנם תינוקות קטנים במשקל שעדיין יאכלו כל שעתיים או שעתיים וחצי ויש תינוקות גדולים שיאכלו כל ארבע שעות.
כלל האצבע הוא כזה : ככל שמאריכים את ההפסקות בין הארוחות כך מצליחים להגדיל את כמות האוכל בכל ארוחה וככל שהתינוק אוכל יותר בכל ארוחה הוא יהיה שבע יותר וירצה לאכול כל מספר שעות ארוך יותר.

האכלת תינוק בן חודשיים – טיפים לדרך

איך מרווחים בין ארוחות ?
אחרי שינה ארוכה מאכילים ארוחה גדולה.
תינוקות שלא יכולים לאכול בבת אחת כמות גדולה, מאכילים כמה שאוכלים בפעם הראשונה, מרימים לגרפס וסיבוב קצר ומנסים להאכיל שוב (גם אם לתוספת קטנה).

כמה תינוק צריך לאכול בכל האכלה בגיל חודשיים ?
יש נוסחה של משקל התינוק כפול 150 לחלק למספר האכלות ביום. הכמות משתנה כתלות במשקל התינוק, כמות האוכל שאכל בארוחה הקודמת, מידת העייפות ומידת הרעב שתלויה בחלקה בכמות הפעילות שעשה לפני.

איך מאריכים את השינה בלילה ?
שינה טובה ניתן לעיתים להשיג אחרי שגרה של אמבטיה חמה וארוחה מלאה (כמו אצל מבוגרים). נסו לתכנן את האמבטיה לפני מועד האוכל ולאחר האמבטיה לאכיל.
נסו בהאכלה האחרונה לתת כמות גדולה יותר כדי שהתינוק יהיה שבע יותר. אם התינוק לא רוצה לאכול יותר בבת אחת אפשר להאכיל באופן רגיל , לטייל מעט עם התינוק שיעשה גרפס ושירד לו קצת האוכל לתת שוב פעם בקבוק.
לא קמים ומאכילים מיד שהתינוק מתעורר בלילה. מנסים לבדוק אם ניתן לתת מוצץ וחיתולי (חיתול בד נעים) כדי לעודד המשך שינה. תינוקות שקמים בלילה רעבים בדרך כלל קמים בבכי חזק וארוך שלא נרגע (צליל הבכי של רעב הוא "נה"). תינוק מתעורר בין מחזור שינה אחד לשני ולכן צריך לעזור לו להכנס למחזור שינה חדש

מידע רלוונטי להאכלה
בקבוק תחליף חלב שהתינוק אכל ממנו יכול לעמוד שעה ורבע בבית (במידה והוא רוצה עוד קצת מאוחר יותר)
תינוק בגיל חודשים וחצי אוכל 120-150 מ"ל לארוחה (אבל בטח ישנם המון תינוקות שאוכלים יותר או פחות מכמות זאת בצורה משמעותית)
נסו לתמרן את שעת החיסון כל שאחריה תוכלו להאכיל את התינוק

מה הקשר בין פטמות הבקבוק להאכלת התינוק
בגיל חודשים פלוס נהוג כבר לעבור מבקבוקים של 120 מ"ל לבקבוקים גדולים יותר של 260 מ"ל להם פטמות בעל יציאה גדולה יותר. בצורה כזאת קל יותר לתינוק לאכול יותר ואינו צריך להתאמץ כדי להוציא את החלב.