טודלרס

מתי נותנים אוכל מוצק לתינוק

התינוק בן חצי שנה ? עובר לאכילת מוצקים ? מהם הזמנים הטובים ביותר להאכיל במוצקים ?

18.3.2013

בגיל חצי שנה – שבעה חודשים עובר התינוק לאכול אוכל מוצק. בשלב זה שתי ארוחות חלב כבר מוחלפות בארוחות של אוכל מוצק טחון במרקם נוזלי. ישנה ארוחת מחית ירקות ובשר (הודו או עוף) אחת וארוחת מחית פירות אחת. 

מתי נותנים אוכל מוצק לתינוק – הצד של ההורים
בדרך כלל ממליצים להאכיל את התינוק בארוחת מחית פירות בבוקר ובארוחת מחית ירקות בצהריים אך כלל האצבע החשוב יותר הוא להאכיל בארוחות מתי שנוח לך ובאופן קבוע. האכלת אוכל מוצק דורשת הרבה יותר זמן התארגנות לפני, במהלך ואחרי לעומת הנקה או מתן בקבוק חלב. אם יותר נוח לך להאכיל במחית הפירות אחר הצהריים, עשי זאת, אך השתדלי לשמור על עקביות בזמני האכלת האוכל המוצק. לפני השינה או בארוחה האחרונה ביום מומלץ לתת בקבוק חלב גדול כדי לוודא שהתינוק אוכל בכמות יפה ושבע לפני השינה.

מתי מאכילים תינוק אוכל מוצק – הצד של התינוק (לא מדי רעב)
כשמתחילים להאכיל אוכל מוצק כדי לתת את האוכל קצת לפני זמן הארוחה המקובל. לדוגמא, אם התינוק אוכל בשעה 12:00 (4 שעות אחרי תחילת האכלה הקודמת), לתת את האוכל המוצק בשעה 11:45 או 11:30 . הרציונאל הוא לתת את האוכל המוצק כשהתינוק עדיין לא רעב מאוד כדי לא לגרום לו לתסכול. תינוקות רעבים רוצים לאכול מהר וכשהם מקבלים אוכל מוצק הם צריכים להתרגל לתהליך האכילה עם כפית. לעיתים ישנו תסכול בין הרצון לאכול ולשבוע לבין הצורך לעבוד עם הפה כדי ללקק, להמיס ולבלוע את האוכל.

מתי נותנים אוכל מוצק לתינוק – הצד של התינוק (לא מדי עייף)
לפעמים מגיעה שעת האוכל אך התינוק מציג סימנים של עייפות (משפשף את עיניו). אכילת אוכל מוצק דורשת בתחילת הדרך סבלנות, אנרגיה וערנות לכן עדיף להניק /לתת בקבוק, להרדים, לתת לתינוק לנוח ולהאכיל כשמתעורר גם אם זה קצת אחרי שעת האוכל הקבועה. 

קראי עוד בנושא:
אוכל מוצק לתינוקות
האכלה ותזונת תינוקות