טודלרס

כמה אוכל מוצק לתת לתינוק

ארבע כללי אצבע בנושא כמויות אוכל לתינוק

14.3.2013

כמה אוכל מוצק לתת לתינוק ? האם זה הגיון או הבנה כלשהי ? במה זה תלוי ? איך יודעים ? האם זה אינטואציות או ניסיון אימהי ? להל"ן ארבע כללי אצבע לשאלה כמה אוכל מוצק לתת לתינוק.

כלל האצבע הראשון של כמויות אוכל מוצק אומר -אם התינוק יהיה רעב הוא יאכל ואם יהיה שבע הוא לא יאכל או יפסיק לאכול מהר מאוד, גם אם תמשיכי להציע.

כלל האצבע השני של כמויות אומר שאם את מודאגת שהוא יאכל יותר מדי כי תתני לא הרבה אוכל , זה פשוט לא יקרה. אם הוא יאכל הרבה בארוחת מזון מוצק, הוא יאכל פחות בארוחת מוצקים אחרת או ישתה פחות פורמולה או ינק פחות. בדיוק כמו שאם את אוכלת הרבה בארוחה אחת את פחות רעבה בארוחה הבאה.

כלל אצבע שלישי של כמויות – רוצה למדוד כמויות אוכל מוצק ? אחסני את המרק הטחון או מחית הפירות בבקבוקי החלב הישנים של התינוק והאכילי אותו בכפית מהבקבוק. כך תדעי כמה אכל. לדוגמא, טחינה של בננה אחת,אגס אחד ומיץ קלמנטינה אחת יוצא כמות של 200 מ"ל.

כמות אוכל מוצק לתינוק
כלל אצבע רביעי – תינוק בן חצי שנה צריך לאכול בארוחה כמות מינימלית של בערך חצי כוס פלסטיק מחית או במילים אחרות 100 מ"ל. אם התינוק אוכל כמות השווה בערך לחצי כוס פלסטיק כדאי להביא לו עוד קצת מים בבקבוק כדי להשלים את הנוזלים (עד 20 מ"ל). אם אוכל שלושת רבעי כוס פלסטיק או כוס פלסטיק שלמה של אוכל מוצק (כ-180-200 מ"ל), מדובר בארוחה מלאה ואין צורך להוסיף אחריה מים או פורמולה.

קראי עוד בנושא:
תינוק שאוכל מעט אוכל מוצק
אוכל מוצק לתינוקות