טודלרס

ביוץ במחזור לא סדיר

איך בודקים ביוץ במצבים של מחזור לא סדיר

 מנסה לזהות ביוץ במחזור לא סדיר ? אם יש לך מחזורים קבועים את יכולה לדעת מתי את מבייצת לפי חישוב פשוט של אורך המחזור פחות 14 יום אחורה. אם אין לך מחזורים קבועים, חשוב להיות במעקב רפואי גניקולוגי , לבצע בדיקות דם כלליות ופרופיל הורמונלי מלא כדי להבין מדוע אורך המחזור אינו קבוע. במקביל מומלץ להתחיל את בדיקות הביוץ מסיום הוסת ועד קבלת הוסת הבאה ולנהל יומן מסודר של אורך כל מחזור וזמני הביוץ בו. את מידע זה תוכלי לשתף עם הרופא המטפל ולסייע לאבחון הבעיה.

דעי שמלבד מקלוני הביוץ ישנם עוד דרכים לבדוק ביוץ כמו חום הגוף, הפרשות וגינליות ושינויים בצוואר הרחם. מומלץ להשתמש בעוד סוג של בדיקה מלבד מקלוני הביוץ כדי לדעת בקלות רבה יותר מתי תקופת הביוץ מתקרבת.

ביוץ במחזור לא סדיר
קיומו של ביוץ הוא המקור לפריון. אם אורך המחזור שלך סדיר, יש להניח שאת מבייצת כל חודש בסבירות גבוהה מאוד. ואולם, אם אורך המחזור שלך אינו סדיר ולעיתים מתארך כל חודש או חודשים יש סבירות שאין ביוץ כל חודש והביוץ אינו קבוע. יש סיבות רבות לבעיות ביוץ סדיר. אלו הם הסיבות השכיחות:
תסמונת השחלות הפוליציסטיות
הפרעות בתפקוד בלוטת התריס
חוסר איזון בפרופיל ההורמונלי
פעילות יתר של בלוטת הכליה
ירידה בתפקוד השחליתי (לרוב מגיל 36 ומעלה)
זיהום באיזור צוואר הרחם
שרירנים, פוליפים, הדבקויות או מומי רחם (מחיצה).
אנדומטריוזיס.

המלצה נוספת. נשים רבות חוות בעיות פריון. מה שנראה כל כך פשוט הופך לתהליך קשה, ארוך ויקר. ישנן נשים שאחרי ניסיונות רבים מתייאשות וחוות תסכול ודכדוך. חשוב מאוד לזכור שלרפואה כיום יש כלים מצויינים לאבחן ולטפל במרבית בעיות הפריון. לשם כך יש צורך לבצע את כל בדיקות המומלצות ולבצע את הטיפול המומלץ על פי מומחי הפריון. במקביל חשוב מאוד לשמר מחשבה חיובית ותמיכה רגשית. ההריון יגיע, השאלה היא רק מתי.

קראי עוד בנושא:
חמש סיבות לקשיי כניסה להריון
שאלון פוריות האישה

המידע הנ״ל אינו מהווה תחליף להתייעצות עם רופא נשים