טודלרס

תותים בהריון

על תותים והריון

14.3.2013

אוהבת תותים ? רוצה לאכול תותים בהריון ? לכאורה, ברמה השטחית אין כל בעיה לאכול תותים בהריון, למרות שאת ודאי יודעת שתותים עוברים תהליכי הדברה וריסוס מסיבים ששטיפות במים לא יורידו. ואולם, אם חופרים קצת יותר עמוק מבינים כי עם כל הבריא מגיע הרבה מזיק ורעיל.

תותים הם פרי נהדר. ערך קלורי של תותים הוא נמוך (32 קלוריות ל-100 גרם). אותם מאה גרם מכילים קצובה יומית של ויטמין C , כמות פחממות נמוכה (7 גרם ל-100 גרם) ואחוז שומן מזערי (0.3 גרם ל-100 גרם). עד כאן הכל מושלם.

הבעיה היא שלתות בשונה מהבננה או אגוזי הפקאן אין קליפה שתגן עליו מפני מזיקים וזאת הסיבה שכל המגדלים מרססים את התותים בחומרי הדברה. חומר ההדברה נכנס ישירות לתות ונספג שם. זאת הסיבה שבתותים יש את כמות חומרי ההדברה הגבוהים ביותר בפירות וירקות. אם את סבורה ששטיפה והשריה תסייע להוריד את חומרי הריסוס, קחי בחשבון שזה בלתי אפשרי כי הריסוס עמוק בתוך הפרי.

בארץ ובעולם עברו להדברה משולבת כדי להפחית שימוש בחומרי הדברה כימים. הדברה זאת משלבת הדבקה ביולוגית (שימוש בחרקים להרחקת חרקים מזיקים לפירות) עם הדברה כימית (ריסוס בחומרי הדברה). ואולם, גם השילוב של הדברה ביולוגית (פחות מזיקה) עם הדברה כימית אינה מייצרת תמונה שונה. התותים עדיין ספוגים בחומרי ריסוס.

במדינת ישראל כמות ואיכות הבקרה על שימוש בחומרי ההדברה הוא נמוך ואין באמת דרך לדעת כמה חומרי ריסוס יש בתותים שקנית. האם הם בטווח הנורמה הבלתי מסוכן או האם הם אלפי מאות מעל המותר (מצב אפשרי, מחכים לכולבוטק הבא…). אפשר לנסות להכנס לנתונים מפורסמים על מגדלים שונים ולראות נתוני בקרה שפורסמו אך אלו אינם בהכרח מייצגים את קופסת התותים שקנית היום.

אם את אוהבת תותים כדאי להעדיף תותים אורגנים (המסומנים בתו) למרות שגם שם לא ברור תמיד האם עברו הדברה ביולוגית בלבד, פעולה נדירה בישראל. אפשר גם להתעמק ולמצוא מגדל אמין שאפשר לסמוך עליו או נתונים שפורסמו אודות ההדברה המפוקחת שעשה ולקנות רק אצלו.

אם את בהריון, עדיף שתמנעי מאכילת תותים או שתאכלי כמויות קטנות בתדירות נמוכה. לחומרי הדברה ידועה השפעה מזיקה על מערכת הרביה ומערכות נוספות. אם בכל זאת את רוצה לאכול, נסי לקנות את התוצרת המפוקחת והטובה ביותר בנושא הדברה, נושא שדורש חקר שוק אמיתי.

מצאת מגדל המשתמש בכמויות הדברה מפוקחות ונמוכות ? שתפי

קראי עוד בנושאים דומים:
חציל בהריון
טונה בהריון