טודלרס

נודלס בהריון

האם מותר נודלס בהריון ? האם נודלס מסוכן ?

13.3.2013

האם מותר נודלס בהריון ? האם  עלול להיות מסוכן ? האם מומלץ לא לאכול מנה חמה של נודלס ? נודלס הם שם לועזי למילה אטריות. אטריות הם למעשה בצק שלא עבר תהליך התפחה אך כן עבר תהליך רידוד או מתיחה. ישנם אטריות שעוברות תהליך יבוש, ישנן אטריות שמבושלות טריות. ברוב המקרים האטריות עוברות תהליך בישול לצורכי הכנה. יש בשוק מגוון גדול של אטריות אסייתיות. אם את חובבת אטריות יתכן וטעמת אטריות שעועית, אטריות אורז, אטריות סובה (חיטה וכוסמת), אטריות אודון (יפניות), אטריות ביצים, אטריות עם תוספות ירק או אטריות רגילות  (קמח חיטה, מים ותבלינים, לעיתים ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים).

האם מותר נודלס בהריון ?
יש כמה סיבות למה כדאי לוותר על אכילת נודלס בהריון:
ערך תזונתי – באטריות אין ערך תזונתי חיובי. משמעות הדבר שאת מכניסה לגופך מזון שאינו מזין. אין בו רמות חלבון גבוהות ואין בו ויטמינים. בנוסף לכך הוא גם אינו מספק תחושת שובע לאורך זמן.
קמח לבן – המרכיב העיקרי באטריות רגילות הוא קמח לבן. לקמח הלבן ערך תזונתי דל מאוד, הוא לעיתים קשה לעיכול ונשאר במערכת העיכול זמן רב.
מלח – בדרך כלל אטריות מכל סוג מכילות רמות גבוהות של מלח ומבושלות במים ומלח. אם תאכלי בתדירות גבוהה נודלס, יתכן ותעלי את ערכי הנתרן בגופך, מצב שאינו רצוי. במצבי עודף קיצונים יש סכנה ליתר לחץ דם.
מונוסודיום גלוטאמט (Monosodium Glutamate) סוג של מלח נתרן שמגביר טעם, נמצא בסוגי אטריות רבות, חשוב למנע או להחשף למינימום מחומר זה בתקופת ההריון היות ואינו בטיחותי.
צבעי מאכל, טעם וחומרים משמרים – במגוון גדול של סוגי אטריות מוסיפים חומרי טעם וריח וחומרים משמרים להארכת חיי מדף של המוצר. חומרים תעשייתיים אלו אינם בריאים להתפתחות העובר. 
אגינומוטו (Ajinomoto) – אחד החומרים השכיחים להוספת טעם למזון. מכיל מלח נתרן.

האם מותר מנה חמה נודלס בהריון ? אם תקראי את שלל מרכיבי המנה תביני שמדובר במנה המכילה כמות אדירה של חומרי טעם, ריח, צבעי מאכל , מלח (מונוסודיום גלוטאמט), סויה וקמח לבן. לא רק שאינך מכניסה לגוף  שום ערך תזונתי מזין את גם מזיקה לגופך על ידי כמויות אדירות של מלח, סוכר, חומרי תפיחה וחומרים משפרי טעם וריח תעשייתיים. לסיכום, הריון זאת תקופה מצויינת לוודא שתזונתך אכן מזינה. קמח לבן ומלח המצוי בכמויות גבוהות באטריות אינו מזין אלא רק פוגע בבריאותך, גם אם בכמויות קטנות אינו מסוכן, הוא אינו רצוי ואינו בריא. אם את רוצה לאכול אטריות רגילות מקמח (ללא ביצים) במרק או בתבשיל, בשלי אותם בחצי כמות המלח הנדרשת להכנה, הוסיפי כמה שיותר ירקות מבושלים והשתדלי לאכול אותם בתדירות נמוכה מאוד. נסי למצוא אלטרנטיבות בריאות יותר והתייעצי עם תזונאית הריון במידת הצורך.

קראי עוד בנושא תזונה בהריון:
סופלה בהריון
פסטרמה בהריון