טודלרס

משקאות דיאט בהריון

למה לא מומלץ לצרוך משקאות דיאטתיים במהלך הריון

16.4.2013

דווקא בהריון שאנחנו אוכלות כל כך הרבה ומתייסרות על המשקל אנחנו לפעמים רוצות לחסוך קלוריות באמצעות שתיית משקאות דיאטטים אך האם זה כדאי ובטיחותי ? מחקר שפורסם בכתב עת מדעי בשם JAMA Pediatrics בדק אלפי נשים בהריון שצרכו באופן קבוע משקאות דיאט תוססים או לא תוססים אשר הכילו ממתיקים מלאכותיים. לאחר שהחוקרים פסלו השפעה של משקל וגובה האם, תזונה וגנטיקה מצאו כי שתיית משקאות דיאט בהריון הכפילה את סיכוי האמהות ללדת תינוק עם משקל עודף וזאת בהשוואה לנשים הרות ששתו משקאות ממותקים בסוכר או ששתו מים. 

מחקר שפורסם בזורנל העולמי לאפידמיולוגיה (International Journal of Epidemiology) חקר את הממתיקים המלאכותיים בדיאט סודה והקשר שלהם לסכרת. במחקר נבדקו נשים עם סכרת הריון ונטען כי הרמה הגבוהה של ממתיקים מלאכותים בדיאט סודה ביחס לסוכר רגיל יכול להחמיר חוסר סבילות ללקטוז, מצב שגורם לספיגה גבוהה יותר של גלוקוז ומעודד צריכה מוגברת ועליה של המשקה ועליה במשקל. במחקר נבדק משקלם של ילדים לאימהות עם סכרת הריון שצרכו דיאט סודה במהלך הריונם. המחקר עקב אחרי הילדים עד גיל שבע ומצא שהם בסבירות להשמנה פי 2 ביחס לילדים לאימהות שלא צרכו דיאט סודה בהריון. לסיכום, ממצאי המחקר מציגים את הקשר בין שתיית משקאות המכילים ממתיקים מלאכותיים הסיכון להשפעות מטבוליות, השמנה והשפעה שלילית על משקל העובר.

אחת הבעיות הנוספות שעלו בצריכת משקאות דיאט היא הרמה הגבוה של קפאין במשקה.איגוד רופאי הנשים ממליץ להגביר את צריכה זאת לפחות מ-200 מיליגרם ביום. לאור זאת חשוב לעקוב מה כמות הקפאין בכוס שתיה ולהקפיד לא לעבור את המינון המומלץ.

קראי עוד:
רכיבים של קולה זירו