טודלרס

כמה קפאין מותר בהריון

בהריון ואוהבת לשתות קפה ומשקאות אנרגיה ? כמה מותר

13.3.2015

כמה קפאין מותר בהריון ? זוהי שאלה שכל הריונית שאוהבת לשתות קפה ומשקאות אנרגיה שואלת. קפאין נמצא במגוון רחב של מוצרים אך בעיקר במוצרי קפה, קקאו, משקאות אנרגיה ושוקולדים. אם לפני ההריון, שתית 4-6 כוסות קפה או משקאות אנרגיה ליום, במהלך ההריון ההרגל הזה צריך להשתנות. לא מומלץ לצרוך קפאין ללא הגבלה. כמויות גדולות של קפאין יכולות לעלות את לחץ הדם וקצב הלב ובנוסף, רמות גבוהות עלולות להיות מקושרות להפלות, לידה מוקדמת והשפעה שלילית על גדילת העובר.

כמה קפאין מותר בהריון
הארגון האמריקאי לרופאי ילדים וגניקולוגים קבע במסמך דעה בשנת 2010 כי במהלך ההריון מומלץ לצרוך עד 200 מ"ג קפאין ביום היות וכמות גבוהה מכך עלולה להיות מקושרת להפלה, לידה מקדמת או השפעות שליליות לגדילת העובר. לאור כך מומלץ להקפיד על מינונים.

מה זה אומר לגבי ?
אוהבת לשתות קפה או משקאות אנרגתיים עם קפאין ? בוא נעשה סדר בכמויות:
בכפית קפה נמס יש 30-65 מ"ג קפאין.
בכפית קפה נטול קפאין יש רק 4 מ"ג קפאין.
בכפית אבקת קקאו יש 4 מ"ג קפאין
בפחית משקה אנרגיה יכולים להיות בין 75-300 מ"ג קפאין תלוי בסוג המשקה וגודלו.
במשקה קולה של 240 מ"ל יש 35-47 מ"ג קפאין
בקפה שחור יש 80 מ"ג קפאין, בקפה פילטר 83-165 ובקפה פילטר 30-90 מ"ג.
ב-20 גרם שוקולד מריר 70 אחוז יש 17 מ"ג קפאין ובאותה כמות של שוקולד חלב יש 5 מ"ג.

שלוש מסקנות עיקריות מהמידע הנ"ל:
כל גוף הוא אחר ולכן על האישה אחת יכול להשפיע יותר ועל אישה אחרת פחות. היות ואנחנו לא מבינים עד הסוף את ההשפעה של הקפאין, בהריון צריך לפקח ולהגביל צריכה זאת. מומלץ להפסיק לגמרי צריכה של משקאות אנרגיה בהם כמות הקפאין והרכיבים התעשייתים רבה כמו משקה דיאט קולה. לגבי שתיית קפה, מומלץ להגביל את הצריכה לעד 200 מ"ג קפאין או עד 2 כוסות קפה ביום. אם ניתן מומלץ גם להחליף קפה בקקאו או קפה נטול קפאין.

קראי עוד בנושא:
קקאו בתקופת הריון
קרמבו בתקופת הריון

המידע הנ"ל אינו תחליף ליעוץ תזונתי