טודלרס

חציל בהריון

רוצה לאכול חציל בהריון ? מה ההמלצות

13.4.2013

רוצה לאכול חציל בהריון ? חציל הוא פרי ממשפחת הסולניים. ניתן להגדירו כפרי היות והוא מתפתח מחלקי הפרח ומכיל זרעים. משפחת הסולניים הם צמחים בעלי פרחים שחלקם ניתנים לאכילה וחלקם רעילים. משפחת צמחים זאת כוללת את העגבניה, תפוח האדמה והחציל.חלק מהצמחים מכילים חומר הנקרא סולנין שעלול להיות רעיל.

ערכים תזונתיים עיקריים ב- 100 גרם חציל מבושל:
89 גרם מים
0.8 גרם חלבון
8.7 גרם פחממה
2.5  גרם סיבים תזונתיים
0.8 מ"ג ויטמין B
2 מק"ג ויטמין A
35 קלוריות

יש מספר סיבות למה מומלץ להמנע או להמעיט באכילת חציל בהריון:

שומן
מחד החציל דל קלוריות ושומן אך מנגד מרבית הישראלים צורכים חצילים מטוגנים או סלטי חצילים קנויים. מזונות אלו לרוב מטוגנים, רווים בשומן (חצילים ידועים כסופגי שומן) וערכים תזונתיים דלים. מחקרים מראים שנשים רבות מתקשות לרדת במשקלם לאחר לידה. לאור זאת מומלץ להמנע מחצילים מטוגנים.

בטיחות
בשנת 2013 נמצאו חיידקי ליסטרה בסלט חצילים עם טחינה ללא חומר משמר של חברת שמיר. החברה אספה את מוצריה מהמדפים והתחייבה לפעול לבקרת בטיחות מזון. מסיבה זאת חשוב להקפיד לצרוך מוצרים העוברים בקרת מזון ומצויים בתוקף. 

אופן ההכנה
בחציל שאינו מבושל יש רמות גבוהות יותר של סולנין, חומר שברמות וכמויות גבוהות עלול לגרום להרעלה, לכן ההמלצה היא לצרוך מעט חציל מבושל. לשם כך מומלץ לקנות חצילים טרים וקטנים בעלי עור חלק ללא כתמים וקמטים. בעת הפתיחה לבדוק שבשר החציל הוא לבן ואינו משחיר מיד. יש להמנע מחצילים בשלים מדי נוכח רמות גבוהות של סולנין.

אלרגיה וכאבי בטן
ישנן נשים שאוהבות לאכול חצילים אך אינן מגיבות היטב לאכילתו. אם ידוע לך שאכילת חציל מעוררת אצלך אי נוחות בטנית, כאבי בטן, הקאות או סחרחורות, רצוי להמנע.

למרות החשיבות להמעיט בחצילים מטוגנים או בלתי מבושלים חשוב להכיר ביתרונותיו התזונתיים של החציל. החציל מספק לגוף סיבים תזונתיים המגנים על מערכת העיכול ומסייעים בהגנה מפני סרטן מעי הגס. החציל ידוע שנים רבות כמוסת סוכר בדם נוכח רמת הסיבים הגבוהה ותכולת הפחממות הנמוכה. בנוסף, חצילים יכולים לסיע בהורדת כולסטרול כל עוד הם מבושלים נכון. אם את אוהבת לאכול חצילים חשוב שתבדקי מה הדרך הבריאה ביותר להכינם. בנוסף, התייעצתי עם תזונאית הריון על מינון בטיחותי.

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות רפואית

קראי עוד בנושא:
נודלס בהריון
טונה בהריון