טודלרס

תרופות בהריון כמה כללי אצבע

בהריון ? מה הגישה לתרופות ומשחות באופן כללי

13.5.2013

האם תרופות אסורות בהריון באופן  גורף או שמדובר במיתוס ?

ישנן נשים הסבורים כי בזמן הריון אסור לקחת תרופות כלל. ובכן מדובר במיתוס. ישנן מצבים שתרופות בהריון הן הכרחיות וויתור עליהם דווקא יגרום לנזק.
ידוע כי נטילת תרופות בהריון יוצרת סכנה לגרימת נזק לעובר. ישנן תרופות שהם בעלות פוטנציאל טרטוגני. תרופות אלו עלולות לגרום לפגיעה בהתפתחות איברם ונזק בלתי הפיך.
מרבית הסיכון בנטילת תרופות הינה בשלושת החודשים הראשונים להריון אז מתפתחים האיברים של העובר. יחד עם זאת ישנן תרופות שהם יותר מזיקות דווקא בשלבים המאוחרים של ההריון

למרות כל זאת, חשוב לדעת כי ישנן תרופות רבות שניתן ליטול במהלך ההריון ולכן לא ניתן לומר את המשפט: אסור לקחת תרופות בהריון באופן גורף.
הדבר החשוב סיותר הוא כן ליטול תרופה שנרשמה לאישה בהריון על מנת לטפל במחלה מסויימת. לדוגמא, בעיה בבלוטת התריס מחייבת פעמים רבות לא רק המשך נטילת התרופה לאיזון הבלוטה באופן יומיומי אלא גם הגדלה הדרגתית של מינון התרופה עם התקדמות בהריון. חיידקים בשתן הם מצב נוסף שבו מומלץ לקחת תרופה (אנטיביוטיקה). גם אם אינם חשה כאבים או סימפטומים למצב יש צורך לקחת אנטיביוטיקה בזמן כדי לטפל בחיידקים ובכך למנוע סיבוכים.
 
כללי מפתח בנושא ייעוץ תרופות בהריון :
להתייעץ עם רופא הנשים לגבי כל נטילה של תרופה ומינונה
לעדכן את הרופא המטפל לגבי כל מצב של אלרגיה ידועה לתרופות
לקרוא היטב את ההזהרות המופיעות בדפי התרופה ולבדוק האם יש הזהרות או התאמות מיוחדות לנשים בהריון בנוגע למינון וחודשי הריון.
לקחת בחשבון שתרופות המותרות בזמן הריון לא בהכרח מותרות בזמן הנקה וגם אז תצטרכי להתייעץ עם הרופא על כל תרופה שאת נוטלת.
להעדיף ליטול תרופות ישנות ומוכרות בשוק ולא תרופות חדשות שטרם נבחנו תופעות הלוואי והשפעותיהם
תרופות טבעוניות או טבעיות לא תמיד מותרות בהריון וגם במקרה זה יש להתייעץ עם הרופא המטפל (ולא רק עם ההומיאופת).

ולבסוף, חשוב שתדעי שאין כל צורך להתייסר ובמקרים רבים של כאבים (כאבי ראש, שיניים ועוד ) ניתן ליטול תרופות מסויימות כדי לא לסבול.