טודלרס

טיפול בתינוק בוכה בנסיעות

דרכי תגובה וטיפול

15.5.2013

אין הורה שלא פגש את הסיטואציה הבאה : יצאתם חזרה הביתה מסוף שבוע אצל ההורים. התינוק אכל טוב, עשה גרפס, חייך לכולם. דאגתם להחליף חיתול ולשים אותו בבגד מעטפת מחמם ויצאתם לדרך מצויידים במוצץ, בקבוק אוכל, חיתול בד וצעצועים. כעבור זמן קצר נכנסתם לפקק והתינוק יתעורר בבכי שלא מפסיק. ועכשיו מה עושים.

קודם כל הדבר הכי חשוב הוא לא להכנס לפניקה. צריך לזכור כל פעם שבכי התינוק הוא אמצעי התקשורת שלו. הוא הדרך של התינוק לבטא עזרה ממכם. זאת הסיבה שצריך להמשיך להיות רגוע על מנת שתוכלו להבין מה התינוק זקוק וכיצד לעזור לו בצורה המתאימה ביותר.

אי נוחות בסל קל
תינוקות צעירים רבים אינם חשים נוחות רבה בסל קל.האם התינוק שלכם זז באי נוחות בכיסא ? זאת הסיבה שכדאי לנסות לשנות את התנוחה. נסו לבדוק אם ניתן להשכיב את הסל קל יותר או לחלופין להרים אותו מעט. יתכן ושינוי התנוחה יסייע. (זה מאוד דומה למצב שבו התינוק בוכה כששוכב וכשמרימים אותו או שמים בטרמפולינה הוא נרגע מיד.

אי נוחות
ישנם מצבים שמשהו נפל בסל קל משהו שמציק לתינוק או שהבגדים לא מאורגנים על התינוק בצורה נוחה או שהאבזמים לוחצים /לא נוחים. אי נוחות יכול להגרם גם עקב חום חזק בתוך האוטו או קור (בדקו את הצוואר והגב של התינוק – האם מזיע , בדקו את כפות (הידיים האם הם קרות מאוד)

אמצעי הרגעה
מוצץ וחיתול בד יכולים להרגיע תינוקות רבים.

רעב
אם האכלתם את התינוק בדיוק לפני שיצאתם לא סביר שהתינוק יהיה רעב. יחד עם זאת אם באופן כללי התינוק אכל מאוד מעט במהלך היום (כי פלט, ישן או לא אכל הרבה בהאכלות הקודמות) יש סיכוי שהוא פשוט עדיין רעב. תנו לו בקבוק.

שום דבר לא עובד ?
אפשר לנסות להסיח את התינוק באמצעות מוסיקה שמחה ושירה.

ומה לגביכם, תינוק שבוכה הרבה יכול לבלבל את ההורים ולהשכיח משימות.
רצוי מאוד בתום הנסיעה לבדוק אם לא שכחתם משהו באוטו (קופסת אוכל שהבאתם מההורים), אור בתוך הרכב וכד'. בפעם הבאה לבדוק טוב כיצד מתכננים את זמן הנסיעה עם התינוק בצורה הטובה ביותר במידה וזמן הנסיעה לא היה מתאים.

הידעתם ?
ילד עד גיל חמש נוסע חינם ברכבת כאשר היחס הוא ילד חינם על כל הורה מבוגר שמשלם.

ניתן להושיב ילד בכל גיל במושב הקדמי כל עוד מתקיימים התנאים הבאים:
ילד עד גיל שנה ישוב כנגד כיוון הנסיעה בכיסא המותאם לגילו ומידותיו וחגור
ילד מגיל שנה ועד גיל שלוש היושב בכיסא בטיחות המתאים למידותיו וחגור (ניתן עם כיוון הנסיעה)
ילד מגיל שלוש ועד גיל שמונה היושב על מושב מגביה וחגור.

יש לנתק את מנגנון כרית האוויר במידה ומושבים ילד במושב הקדמי. הושבת ילד מקדימה כאשר מנגנון כרית האוויר פעיל היא אסורה.