טודלרס

בטיחות התינוק בזמן שימוש בסל קל ועגלות

מאפשרת לתינוק להיות בסל קל או בעגלה ללא קשירה ?

12.7.2013

כל אמצעי ניידות כמו סל קל ועגלות לתינוק טומן בחובו סכנות גדולות לתינוק. זאת גם הסיבה שעם קניית אמצעים אלו ענו מקבלים חוברות הסברה והדרכה לדרכי השימוש הבטיחותיים. ואולם, מרבית ההורים אינם קוראים את ההנחיות הבטיחות בשימוש בסל קל ועגלות לתינוק. חלק מההורים סומכים כל האינטואיציה שלהם, חלקם עייפים וטרודים מדי כדי לקרוא וחלקם שמים במגרה במטרה לקרוא מתישהו את ההנחיות.

ללכת עם או ללכת בלי לחגור את התינוק
כמה פעמים קרה שיצאתם עם הפעוט בעגלה לטיול או החזרתם אותו לעגלה והתלבטתם האם לחגור או להשאיר פתוח. הרי מה יקרה לו ? הוא כזה קטן. בטוח שהוא לא יקפוץ מהעגלה….

הרבה הורים חושבים שאין צורך לקשור את התינוק במצבים שונים. מה שהורים אלו אינם לוקחים בחשבון זה שני דברים: המדרכות והתנועה מדרך מזמנת הרבה מכשולים ואי ודאות שיכולה לטלטל את התינוק ולהפילו בקלות היות ולתינוק אין עדיין כלים טובים לייצב עצמו . דבר נוסף שהורים אינם לוקחים בחשבון זה שתינוק לומד כל יום תנועות ופעולות חדשות והוא עשוי להפתיע אותנו באלו כל פעם מחדש (בעיקר אם מדובר בתינוק סקרן ושובב אך לא רק). סיבה נוספת למחויבות לחגור את התינוק היא לאפשר לנו טיול רגוע. הורים רבים נכנעים לבכי התינוק ומוותרים על קשירה אבל כשהתינוק אינו קשור אי אפשר לצעוד באופן רגוע ולהסיר את העיניים מהתינוק, דבר שהופך את ההליכה לפחות מהנה

משלושת  סיבות אלו צריך לזכור: תמיד לחגור את התינוק בעגלה.

סל קל – הוראות בטיחות

בארץ הפנימו את נושא חגירת התינוק ברכב. כשמדובר בחיים ומוות ההורים מבינים כי אין כל אפשרות לוותר על חגירת התינוק בזמן נהיגה. ואולם, במקומות אחרים בבית ומחוצו לו ישנם ויתורים  גדולים. לדוגמא, הורים רבים משעינים את הסל קל על מקום גבוה מדי (כמו השיש במטבח) ובלתי יציב ללא השגחה כמו על המכונית הסגורה (בזמן שמעמיסים דברים לאוטו). הורים, זכרו סל קל ותינוק בטוחו אינם יציבים ולכן כל מיקום לא בטיחותי אינו בה בחשבון.

עם סל קל יש לזכור:
לא להניח סל קל עם תינוק על השיש הגבוה גם אם נראה שתינוק ישן, לא פעיל או מסתכל עליהם
לא להניח את הסל קל עם התינוק על האוטו הסגור, גם לא לשנייה וגם אם התינוק ישן.
אם מחברים סל קל לעגלה יש לוודא נעילה (קליק בינהם) לפני שמתחילים בתנועת העגלה.

על הצבת גבולות ובטיחות בסל קל ובעגלות

מסתבר שיש קשר הדוק בין גבולות שמציבים ההורים לתינוקות לבין חגירת התינוק בסל קל ובעגלה.
הורים , הכניסו לעצמכם טוב טוב לראש, אתם לא פוגעים בתינוק או בפעוט שאתם חוגרים אותו כשאינו רוצה להיות חגור. אתם כן תוכלו לפגוע בו אם לא תחגרו אותו. הצבה של גבולות לתינוק שומרת על בטחונו האישי ולכן חשוב שתהיו נחושים בעשייה זאת בנהיגה , בזמן טיול ובכל תנועה אחרת. ככל שתקפידו על שיגרה זאת התינוק או הפעוט יתנגד לה פחות. הקפידו ששגרה זאת תתקיים גם אצל המטפלת, הסבים, המשפחה הקרובה והבייביסיטר. הציבו דוגמא אישית של בטיחות לילדיכם ושמרו על עתידם בטוח.