טודלרס

דיבור של תינוק בגיל שנה

להנות מתקופת הצלילים והמלמול

14.4.2013

מאת: אמא של נויה
תאריך 13.8.14

לפעמים כשקוראים את כל אבני הדרך המצופים מהתינוק שלך נלחצים, כשאלו לא בדיוק מגיעים בזמן ובצורה כמו בספרים.
אימהות יקרות, אם הילד שלכם בן שנה ועדיין לא ממלמל או אומר מילים ראשונות , הסירו דאגה מלבכם. אין מה להלחץ, אני מכירה ילדים שלא דיברו כלל עד גיל שלוש ואז בגיל זה פרץ הדיבור בבת אחת, הכל באופן מלא ותקני. שפה דורשת תהליכים קוגניטיביים, מוטורי ותהליכי תיאום רבים בין השניים. בגיל מאוחר יותר רואים ילדים רבים שמתקשים בשטף הדיבור כי יש עדיין פער בין מהירות החשיבה לבין מהירות השפה . לוקח זמן עד שהשניים מסנכרנים

דיבור של תינוק בגיל שנה
בגיל שנה התינוקת שלי נויה לא מפסיקה למלמלמ. צלילי הדה וה-בה מככבים ברפרטואר המלמול האין סופי, בחודש האחרון הופיעה המילה אבא והתחילו להופיע גם צלילי הפה והחה. כשאת חוזרת ואומרת אבא אני מאוד שמחה לשמוע זאת, למרות שאני יודעת שאת ממש לא מבינה את משמעות המילה והקשרה לאביך. חוץ מזה אני קצת נעלבת למרות שאני יודעת שאמא עם צלילי החיריק אי אפשר להפיק בגיל כה צעיר. אין ספק שהפה שלך עובד הרבה, מוציא צלילים ורוק בלי די. את יודעת לפטפט עם כל הסובבים איתך דרך ג'סטות ומלמולים. הם מדברים אליך ואת ממלמלת חזרה משהו בדה או בבה. למרות שלא שמעתי את כל הצלילים, האינטונציה, המקצב והדרך שאת ממלמלת מגוונים ועשירים למדי. אם הייתה לי שמיעה אבסוליטית ודאי הייתי נהנת מהם אף יותר.

נויה יקרה, אם תקראי אי פעם את מה שכתבתי כאן תדעי שנהנתי מכל המלמולים שלך, הם הכניסו המון צלילים ועניין בבית. כשיגיעו המילים אני מאמינה שאהנה גם אבל בינתיים רציתי שתדעי שהמלמולים שלך, הם פשוט מתיקות ואושר אין סופי.