טודלרס

רעיונות למתנה לתינוק בן שנה

מגיעה ליום הולדת של גיל שנה ? מה מתאים לקנות

13.6.2013

רשימת רעיונות למתנה לתינוק בן שנה


ביטוח בריאות פרטי – ביטוח פרטי עד גיל 18, המכסה הוצאות רפואיות שונות.
כרטיס מתנה של סופר פארם
כסף – מתנה הכי פרקטית להורים.
ערכת אביזרי בטיחות לבית – הכוללת מגני שקעים, דלתות, סוגרי מגרות
 
תנועה במרחב – מוטוריקה גסה
בגיל שנה הפעילות המוטורית של התינוק היא גבוהה. התינוק  יושב, מתהפך, זוחל, נעמד עמידה נתמכת ומתחיל אט אט את צעדיו הראשונים תחילה באופן נתמך ולאחר מכן באופן עצמאי.
בגיל הזה התינוק כל הזמן מצוי בתנועה וכך משכלל את יכולות שיווי המשקל, העמידה היציבה וההליכה
מה אפשר לקנות בתחום זה ?
מכונית בימבה – מעודדת הליכה
תלת אופן עם ידית – המאפשר לתינוק לשים את הרגלים במקום המיועד
הליכון דחיפה – מעודד את הילד לעמידה והליכה נתמכת
מגלשה מפלסטיק/ריהוט גן – לבית פרטי
נדנדה נתלת – דורש בית עם גינה או אזור תליה מחוץ לבית.

בתחום הישיבה אפשר לקנות ספונת – ספה קטנה שנפתחת למיטה. מאוד מתאים לילד שרוצה לשחק על רצפה. אפשר גם לקנות פוף ישיבה קטן
 
משחקי מים
אין כמו מים בשביל ליצור אטרקציה לילד בימי הקיץ החמים
ברכה מתנפחת לבית פרטי או מרפסת בית
צעצועים לאמבטיה – יש כל מני אביזרים המאפשרים לילד לאסוף ולשפוך מים ולעודד חקירה.

משחקים סנסו מוטורים
אוהל כדורים – אוהל בגודל מטר על מטר שבתוכו שמים כדורים. קחו בחשבון שהוא מצריך מקום. לא תמיד מהוו אטרקציה לילד כפי שנראה.
בובה רכה עם עגלה
 
משחקי בניה והרכבה
פיתוח יכולת ההרכבה וההבנה המרחבית מתחיל כבר בגילאים צעירים אלו.
פאזלים מעץ – הכנסה והוצאת חלקים גדולים למיקומם, רצוי עם ידית נוחה לאחיזה ובתחום שמעניין את הילד ושהילד מכיר (חיות, מכוניות, פירות).

התאמת והכנסת קוביות לפי צורות לקופסה עם מכסה חורים – משחק נחמד הוא משחק קופסה שבו יש מכסה עם חורים בצורת משולש, ריבוע ועיגול והילד צריך להכניס צורות לתוך הקופסה דרך החורים. זה משחק קלאסי הדורש הרבה התנסות אבל בסוף הילד מאוד נהנה ולומד מהמשחק.

לגו ראשון – קוביות לגו גדולות של שני חלקים או ארבע בצבעים שונים שמתחברים זה לזה בקלות. בניה לגובה היא פעילות נהדרת המפתחת יכולות מוטוריקה עדינה, יכולות תפיסה, קשב וריכוז. בגלל שמדובר בפעילות פתוחה היא תמיד מעניינת (הילד יכול לבנות כל פעם משהו אחר)
 
הך פטיש – ישנם משחקי הך פטיש שמתאימים לגיל שנה ומאפשרים לילד לדפוק עם הפטיש על מקשים רחבים ואז יוצא צליל. לוקח זמן לילד ללמוד לאחוז בפטיש אבל זה משחק נהדר, בעיקר עם יוצא צליל,ממוסיקה או שם של מספר או אות בזמן שמקים עם הפטיש.
 
ספרים – גם עם הילד אינו מגלה עניין בספרים מומלץ כן לנסות ולקרוא ספרים קצרים. מומלץ לקנות ספרים עם דפים עבים וספרים אינטראקטיביים בהם הילד יכול לעשות פעילות כלשהי (כמו הספרים של פינוקי שמרימים שטיח כדי לראות אם פינוקי שם…)

דיסקים של מוסיקה – מוסיקה לשירי יום הולדת, שירי ילדים קלאסיים. מתנה שימושית ושמחה.
 
מגנטים למקרר – מגנטים של חיות, פירות או כל דבר שאפשר להניח ולהסיר.


בגדים
בגד תמיד מתאים לקנות תמיד (עדיף לשאול קודם את האמא מה חסר ואז קונים לפי הצורך) , בעיקר מתאים לקנות בגדים לקראת שינוי עונות וכמובן עם פתק החלפה. אם לא יודעים מה המידה , פשוט לקנות מידה גדולה יותר, מקסימום יחכה לזמן שהילד גדל.
 
 
מה לא לקנות לפעוט בן שנה
 
קלטות די וי די וכל סוג של מסך טלוויזיה – כל מה שמעודד צפייה במסכי טלוויזיה – פוגע בהתפתחות הקשב והריכוז של הילד. כיום ארגון הבריאות האמריקאי לומד את השפעות השליליות של זמן מסך על הפרעות קשב ואימפולסיביות אצל ילדים.
 
משחקים ומכשירים חשמליים כמו רובוטים, מכוניות חשמליות עם או ללא שלטים. ככל שהמשחק יותר טכנולוגי כך הוא גורם להיות יותר פסיבי (להתבונן בו בלבד) ולשחק בו באופן פחות יצירתי. ככל שהמשחק או החומר פשוט יותר ללא אמצעי זיהוי (כמו חול, עלים, קוביות, כדורים , הילד יותר פעיל בניסיון לחקור ולשחק משחק כלשהו עימו).