טודלרס

המלצה על רופאת נשים בשרון

ביקרת אצל רופא נשים אנושי ומקצועי ? זה הזמן לפרגן ולהמליץ

מאת: אישה ואמא
20.3.2014

המלצה על רופאת נשים בשרון. מאז שאני זוכרת את עצמי לא אהבתי ללכת לרופא נשים לבדיקות שגרתיות. הייתי מעדיפה הכל, זריקות בידיים, קידוחים בשיניים, מגרנות, רק לא להתיישב על הכיסא הנוראי של הרופא הגניקולוג ולעבור בדיקה גניקולוגית . כנראה שלא היה לי כזה מזל כי עד אמצע שנות השלושים לחיי נפלתי על רופאים נוראיים. לרובם לא היה סבלנות וכוח אלי ולמרות שכל אחד שמע את חרדותי מהבדיקה לפני הבדיקה עצמה עדיין לא הצלחתי לעבור חווית בדיקה גניקולוגית נורמלית או מה שנקרא חוויה מתקנת. בשנים הגרועות, נתקלתי ברופא שאף צעק עלי שאם אנני מתארגנת מהר על הכיסא, הוא לא בודק אותי. שמעתי שרופא זה גם אמר ליולדת בזמן כאבה כי רק פרות יולדות בלי כאבים. על מנת להמנע מתביעות דיבה ,לא אכתוב את שמו למרות שהייתי מאוד מעוניינת לעשות זאת.

גם בזמן נסיונתי להכנס להריון לא צלחו התנסויותי החיוביות עם רופאי נשים. בזמן ההריון  הגעתי למנוחה כלשהי מחרדת הבדיקות היות ופרט לבדיקות הראשונות כמעט כל הבדיקות היו בדיקות אולטרה סאונד (על הבטן). ואולם, במהלך ההריון גילו מחיצה תוך רחמית, ומיד הודיעו לי כי בסוף ההריון מומלץ להוציא אותה כי היא מהווה מום רחם.

שבעה חודשים אחרי לידה ולאחר בדיקה גניקולוגית כואבת אחת לאחר הריון (שהייתה מזעזעת מכאב אך מהירה למדי) הגעתי לניתוח – היסטרוסקופיה להוצאת מחיצה בבית חולים מאיר במחלקת אשפוז יום גניקולוגית. כן, כן החלטתי להיות אמיצה ומהירה. מי צריך מחיצה ברחם בגיל 34 ? עברתי תשאול של אחות, בדיקה ותשאול של רופא מרדים מקסים ואז הגיע שלב הבדיקה הגניקולוגית. כרגיל הבהרתי לרופאה הצעירה שישבה מולי כי בדיקה גניקולוגית היא הבדיקה שאני הכי חוששת ממנה. רופאת הנשים הייתה ד"ר מורן אגסי ועוד שם משפחה כלשהו… . להפתעתי גיליתי אמפתיה ויחס מדהים שלא אשכח אותו כל כך מהר. הרופאה הנחתה אותי לשבת נכון על כיסא הבדיקה הנוראי , הסבירה שכדאי לקדם את הטוסיק כמה שיותר למטה ומחוץ למזרן, היא אף הסבירה שכדאי לדחוף את הרגליים לצדדים כי הפלת הרגלים החוצה לא מאפשרת לכווץ את שרירי הנרתיק. פרט להסבר הברור מה שעשה את הבדיקה למשולמת היא העובדה שהייתה הדרגתית וכללה כל כך הרבה תקשורת במהלכה. הרופאה החדירה את מכשיר הבדיקה לאט ובכל שלב שאלה אותי האם אפשר להתקדם ולהחדיר את המכשיר יותר לעומק.. באמצעות תחושת השליטה והבדיקה העדינה נרגעתי והכל עבר נהדר (גם הבדיקה המכשירנית וגם הבדיקה הידנית). לא יאומן- בדיקה גניקולוגית שעוברת נהדר.

מעולם לא זכיתי ליחס כזה של כבוד , עדינות וסובלנות מרופא או רופאת נשים , למרות שפגשתי הרבה רופאים נהדרים בחיי (גם אם אלו לא היו בדרך כלל רופאי נשים).

ד"ר מורן אגסי רופאת הנשים, את בהחלט רופאה מומלצת. את בטוח לא תקראי את המכתב הזה (כי קרוב לוודאי שלא אשלח אותו אליך אישית) אך בכל זאת המון תודה. מעבר להיותך רופאה מקצועית את הוכחת שאת קודם כל רואה אישה מולך ולא עוד מטופלת. אולי כדאי שכמה רופאים בכירים יבואו ללמוד ממך דבר או שניים על התייחסות לאישה בבדיקה גניקולוגית, כי דווקא את הגישה , היחס והעדינות לפעמים אתם הרופאים המנוסים שוכחים או לא רואים בכך דבר חשוב. לי ברור כי את הפרק הזה צריך להכניס לתוכנית הלימודים של רופאים גניקולוגים ובעיקר בפרק ב' אצל רופאי נשים עמוסים או שחוקים שחושבים שאפשר לבדוק אישה כמו מכונה.

ולכל הנשים, אל תתפשרו על רופאי נשים עדינים ורגישים. אנחנו לא מכונות שפותחים ובודקים מצבר, שמן ומים, גם אם לפעמים זאת ההרגשה כשרופא בודק אותך ביחס מנוכר ובבדיקה מכאיבה כי הוא עמוס, לחוץ או עצבני. אין לי ספק שבבדיקה כל כך חודרנית ואינטנימית מגיע לכל אחת מאיתנו יחס עדין ואנושי.

זכית ליחס טוב בבדיקה גניקולוגית ? נשמח להמלצות נוספות על ד"ר מורן אגסי רופאת נשים ורופאי נשים נוספים בתגובות או במכתבי תודה לפרסום.