טודלרס

ניהול זמן אצל הורים

חוץ מלעבוד ולהתנהל סביב הילדים אינך מספיקה דבר ?

11.2.2013

"כשאתם עושות את מה שאתן צריכות לעשות בזמן שבו אתן צריכות לעשות זאת , מהר מאוד יהיה לכן זמן לעשות את מה שאתן רוצות לעשות בזמן שבו תרצו לעשות זאת." מאת זיג זיגלר.

בעידן של אמא סוופרמן, זאת שיולדת, גם חוזרת לעבוד אחרי חופשת לידה קצרה, זאת שגם עובדת, גם מגדלת ילדים, גם מנהלת משק בית וגם מתעניינת בזמן פנאי לצורכי ספורט ותחביבים, ניהול הזמן הוא אתגר לא פשוט. כדי להתחיל להבין מהו ניהול זמן אפקטיבי ויעיל עני לעצמך על השאלות הבאות :

האם אתה נוטה להשלים במהלך היום משימות בעדיפות עליונה בעבודה עם הילדים ובמשק הבית

האם את נוטה לבזבז את זמנך בערב על צפייה בטלוויזיה או במשחקי מחשב וגלישה לא ממוקדת באינטרנט.

האם המחשב והפלאפון שלך מסייעים לך לנהל זמן בצורה אפקטיבית ויעילה או שנוטים לגרום לך לבזבז זמן נוכח גלישה מיותרת ובלתי ממוקדת, שיחות טלפון שאינן ממוקדות.

האם את מודעות לפעולות היצרניות ביותר שעשית בכל יום, אם כן מה הדבר היצרני ביותר שעשית היום, אתמול ושלשום (כזה שהגביר את פריון עבודתך, הספק במטלות הבית וכד')

מהם הפעולות הכי פחות יצרניות בהם את עוסקת דרך קבע (גלישה באינטרנט, חיפוש לא ממוקד של מידע) וכמה זמן ביום בממוצע הן מבזבזות לך

אם היית חיה שוב את אותו יום, מה היית משנה על מנת לנצל באופן מקסימלי את הזמן לצורכי עבודה, משפחה, ספורט ומשק בית

מהם בזבזני הזמן הגדולים ביותר שלך במהלך היום (המתנה באוטו לילד בזמן שהוא בחוג, הסעות ילדים, ביצוע מטלות משק בית)

האם את מספיקה להקצות זמן איכות לבילוי עם ילדיך ובן זוגך במהלך חלק מהשבוע וסוף השבוע

האם את מפנה דרך קבע זמן לקידום בריאותך הנפשית והפיזית (חוג ספורט קבוע, זמן לתחביב אהוב). נשים שאינן מצליחות לבצע ניהול זמן אפקטיבי ויעיל בדרך כלל אינם מתפנות לניהול זמן אישי (ספורט, תחביבים ומפגש חברתי).

האם את מסוגלת להאציל סמכויות לאחרים בעבודה ובבית (להאציל סמכויות במסגרת היררכיית העבודה שלך, ללמד את ילדיך הבוגרים לקחת תורות ולהשתתף דרך קבע במטלות הביית כחלק מחינוך לאחריות ושותפות או שאת עושה בבית הכל כדי לפנק אותם ?)

כדי לנהל זמן בצורה אפקטיבית ויעילה צריך תחילה להבין:
מי ומה הם הפעולות או האנשים שמבזבזים לכם זמן בעבודה, בבית ובדרכים ואיך ניתן להקטין את בזבוז זמן זה או לנצל אותו בו זמנית לביצוע מטלות יצרניות.

יותר לא בהכרח אומר יותר טוב. בכל יום ישנם פעולות יותר ופחות יצרניות. זיהוי הפעולות היצרניות ביותר שלך בעבודה ובבית וצמצום פעולות שאינם יצרניות או לחלופין בזבזניות בזמן ולא ממוקדות  יאפשרו  לך לנהל את הזמן שלך בצורה אפקטיבית ויעילה יותר.