טודלרס

ניצול מתיחות, משברים ומתחים בן בני זוג ליצירת קרבה

לנצל משברים לקרבה זוגית במהלך טיפולי פוריות

ניצול מתיחות, משברים ומתחים ליצירת קירבה
חיזוק הקירבה במהלך טיפולי פוריות

מאת : שי צפיר – הנחייה ויעוץ זוגי בשיטת גוטמן
יעוץ לזוגות פנויים והרצאות בתחום.
קליניקה ברעננה ורמת אביב
0528374848
 

זוגות בתהליכי פוריות חווים מטען רגשי גבוה בכל הנוגע לכניסה להריון ולדינאמיקה ביניהם.הבעייה העיקרית היא שאף אחד מהם לא באמת אומר לאחר מה הוא מרגיש. למרות האמור לעיל אם הייתם שואלים אותם על כך הם היו מספרים לכם ואפילו נשבעים שאתמול בערב הם אמרו לבן הזוג שלהם בדיוק איך הם מרגישים והשיחה הסתיימה במריבה נוראית או בריחוק ושתיקות ולכן אין טעם לשתף זה את זאת. אז איפה כאן הסתירה? הסתירה היא בכך שעבור בני הזוג המתוחים זה ליד זאת לומר את מה שהם חושבים זה בעצם לומר את מה שהם מרגישים. עבורי לומר את מה שאתה חושב ומה שאתה מרגיש הם שני דברים מאד שונים היוצרים אוירה מאד שונה בין בני הזוג. כך למשל עשוייה להיראות שיחה בין בני זוג המנהלים שיחה סביב הריון שלא צלח כאשר הם אומרים זה לזאת את מה שהם חושבים.

מיכל: "אני חושבת שאנחנו צריכים להפסיק עם כל העניין הזה וזהו,אתה אמרת שזה יהיה קלי קלוטו ותראה מה קורה? אני שוב לא נקלטתי, הזמן עובר, אנחנו מזדקנים ואתה כרגיל מספר בדיחות ומתעלם מכך שאנחנו לא מתקדמים לשום מקום. מתי כבר תתעורר….זה רציני כל העניין הזה"

אייל: "שוב את מתחילה? את יודעת שאני רוצה את זה בדיוק כמוך אבל מה אני יכול לעשות? אני מנסה שזה יצליח ואני די עייף מכך שאת מאשימה אותי בכך שאין לנו ילדים. חשבת פעם שגם לי נמאס מכל התהליך הזה וחוץ מזה אני רק מתבדח כי אני רוצה להקל על אוירת הדיכאון שאת מסתובבת איתה כל הזמן מאז שהתחלנו את התהליך הזה. נמאס להיות כל הזמן עם מישהי שחייה כאילו הגיע סוף העולם…."

מיכל: "אתה חסר רגישות…ואתה אף פעם לא שם בשבילי כשאני צריכה אותך!!!"

אייל: "ואת שם בשבילי???(קם והולך)"

בואו נראה איך היתה נראית השיחה ביניהם אילו היום אומרים זה לזאת מה ששהם מרגישים

מיכל: אני כל כך מיואשת שבא לי להפסיק עם טיפולי הפוריות האילו,אני זוכרת שדיברנו על כך שזה יהיה קלי קלוטו ותראה מה קורה, אני מרגישה כל כך מאוכזבת. אני שוב לא נקלטתי הזמן עובר אנחנו מזדקנים ואני כל כך בודדה ועצובה. כשאתה מתבדח  אני צריכה שמישהו יחבק אותי ולא ינסה לשמח אותי וכשאתה לא מחבק אותי ומנסה לשנות את נושא השיחה אני מרגישה גם בודדה  גם עצובה וגם מטומטמת על כך שאני כמו שאני ולא אופטימית כמוך אבל ככה אני…..

אייל: גם אני עצוב,אפילו מדוכא ואני רוצה את זה בדיוק כמוך אבל את מכירה אותי אני לא מסוגל להיכנס לקטע הזה של העצב. זה מפחיד אותי אז אני נסגר ומתחיל להתבדח בכדי לעודד את עצמי,תכלס אני מיואש לגמרי ואני מפחד שבחיים לא נצליח להיכנס להריון. אני נעלב כי אני מרגיש שאת מאשימה אותי בכך שלא הצלחנו להביא ילדים עד היום וכל מה שאני מסוגל לעשות זה לכעוס על כך שאת מאשימה אותי במשהו שאני לא יכול לשלוט בו. האמת היא שהדבר שאני הכי רוצה באותו רגע זה לחבק אותך אבל אני חושש ולא יודע איך תגיבי ואני מפחד שתכעסי עליי.

מיכל: אני אחבק אותך בחזרה….כי אני זקוקה לך….. אני זקוקה לך עכשיו…..

אייל: בואי אליי….(ניגש אליה ומחבק אותה…..)

2 התרחישים מתארים 2 מצבים בהם בני הזוג מרגישים את אותם דברים אלא שבמקרה הראשון הם לא מסגירים את הרגשות שלהם אלא את המחשבות שלהם ואילו בתרחיש השני הם מבטאים את הרגשות שלהם. שפה רגשית במהותה תמיד תיצור קרבה ולכן זו הדרך הטובה ביותר עבור בני זוג לדבר על סוגיית הטיפולים או חוסר היכולת להיכנס להריון.