טודלרס

זוגיות במשבר אחרי לידה

מה הסיבות למשבר בזוגיות אחרי לידה ?

13.4.2013

לא משנה כמה אתם אוהבים אחד את השני , כמה אתם מכבדים אחד את השני וכמה התקשורת שלכם טובה, תהיו בטוחים שמשבר הזוגיות לאחר לידת הילד הראשון יגיע. אז למה בעצם הוא יגיע ? הרי שניכם אוהבים את התינוק, מצפים לגדל אותו ולקחת חלק בתהליך ?

תלות לא רצויה
עד עכשיו כל אחד ממכם יכל לעבוד, לעסוק בתחביביו ולצאת לבלות ללא תלות בבן הזוג. החל מהרגע שהתינוק יצטרף לחיי המשפחה תהפכו להיות הרבה יותר תלויים אחד בשני. תלות שבלשון עדינה אינה נעימה ואינה רצויה. את, לא תוכלי לצאת לחוג הפילאטיס שלך עד שבעלך יחזור מהעבודה ואם הוא מאחר בגלל ישיבה או לחץ בעבודה את פשוט תצטרכי לוותר על החוג. אתה, לא תוכל לראות את משחק הכדורגל שלך עם התינוק התמרח כולו בקקי וצריך עוד זוג ידיים כדי לקלח אותו.

חילוקי דעות בגידול התינוק
ישנם זוגות בהם האישה בלבד אחראית לקבלת ההחלטות בנוגע לגידול התינוק אך במקרים רבים שני בני הזוג מעורבים בקבלת ההחלטות על דרכי הגידול . את אולי תחשבי שאסו לחשוף את התינוקת לשמש וצריך להעיר אותה להאכלה אחרי שישנה יותר משעתים וחצי . בעלך עשוי לחשוב שכדאי לחשוף את התינוקת לכמה דקות בשמש ושאין מה להעיר תינוקות ישנה. למרות שאת תסבירי לבעלך שלפי הלוחשת לתינוקות צריך לעשות כך וכך, בעלך יתעקש שהשכל היר אומר אחרת. מכאן יתפתח ויכוח מעצבן ורק אם יש צד ותרן יותר בשעותיו יש סיכוי שויכוח יגמ בצורה נעימה.

חילוקי דעות כספיים
כבר אמרנו שעד גיל 18 תוציאו מאות אלפי שקלים על הילד שלכם. את אולי תרצי לקנות עגלה יוקרתית מתוך הנחה שזאת תשרת אתכם לילדים הבאים ושהפונקציות שלה חשובות. מנגד, בעלך יחשוב שאין כל סיבה להוציא עכשיו כסף רב על עגלה משוכללת וניתן לקנות עגלת יד שנייה במצב מעולה או עגלה חדשה בחצי מחיר. גם כאן הויכוח לא הסתיים באווירה חיובית אלא אם משהו מהסבים יחליט שהוא זה שקונה את העגלה עבורכם.

התרחקות פיזית ורגשית
כשאת עם התינוק בעלך בעבודה, כשאת במקלחת או בחוג בעלך עם התינוק, כשבעלך ישן את ערה וכשאת ישנה הוא ער עם התינוק. אם זה המצב אז מתי אתם ביחד בלי התינוק ? לא הרבה זה בטוח. אולי כשאתם אצל ההורים שלך או שלו בסוף השבוע. התינוק דורש הרבה זמן ואנרגיה. זמן ואנרגיה שנלקחים בלי לשים לב מהזוגיות שלכם. בלי לשים לב אתם מתרחקים זה מזה. המיניות, המגע והתקשורת בנושאים האישיים דועכים ואז מתפרץ המשבר.

זוגיות במשבר ילד ראשון – מה עושים. עזרה על קצה המזלג…

שעות שינה
כשאין שעות שינה בדרך כלל מגיע הטרוף והעצבים לשיאים. זאת הסיבה שחייבים לוודא ששני בני הזוג מקבלים מספיק שעות שינה. חשוב להתחלק מספיק בקימות בלילה ולאפשר חלוקה הגיונית של שעות שינה בן בני הזוג.זה הזמן להעזר בסבתא, בדודה ובאחות הצעירה כדי שכל אחד ממכם ישן לפחות 7 שעות בלילה. כמות שעות שינה מינימלית היא המתכון היחיד לשפיות שלכם ושפיות ביחסים עם בן זוגכם.

פנאי משמעותי
אחרי שישנתם קצת בדרך כלל הטרוף קצת נרגע וזה הזמן לדבר על פתרון הריב. הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שלכל צד יש דבר אחד או שניים שהוא אינו מוכן לוותר אליו ושדבר זה הוא מה שמחזיר לו את השפיות בחיים או את המשמעות לחיים. את צריכה להבין שמשחק הכדורגל של בעלך מאוד מאוד חשוב עבורו ובזמן זה את חייבת להיות עם התינוק ולא לבקש ממנו דווקא אז לעזור במקלחת או בהחתלה. בעלך צריך להבין שחוג הפילאטיס שלך הוא זמן השפיות שלך ואת לא מוכנה לוותר עליו. זאת הסיבה שביום ובשעה הזאת הוא לא מאחר לחזור הביתה. ברגע שתבינו ותגדירו בצורה שוויונית את העיסוקים עליהם אינכם מוותרים ושבן /בת הזוג תומכים ביכולתכם להתמיד בהם מפלס הטרוף ירגע.

הגדרת מסגרת כספית
בכל זוג יש את הפזרן והשמרן. חשוב שבן הזוג השמרן ו"שר האוצר בבית" יחליט על כינוס משפחתי שבו יוגדרו ההוצאות החודשיות על התינוק, הדרכים שניתן לחסוך בהם והדרך המתאימה לקבל החלטות כלכליות יקרות (כמו קניית עגלה, חדר תינוק וכד') באופן שישמור ל תקציב משפחתי מאוזן. צריך רק להתבונן בדפי ההוצאות החודשיים מהבנק כדי לשכנע את בן הזוג מלשגת מקניית עגלה יקרה….

להכנס למיטה מוקדם ולהתחבק
כשהתינוק נרדם בערב המוקדם, מומלץ לכבות את הטלוויזיה ולהכניס יחד למיטה. זה הזמן לשיחות על היום שהיה, על הרבה חיבוקים ויש יש כוח אז לא לוותר על הסקס. גם אם לך אין כוח, יתכן שזה מה שיתן לבעלך את הכוח וזה מה שיחזיר לך את החשק ויחזק את הקשר שלכם.

ועם כל זה לא עוזר, לא צריך לחכות שהמצב ידרדר בשביל לקבוע יעוץ זוגי עם מטפל מוסמך. הכלים שתקבלו יהיו מתנה לחיים.