טודלרס

תובנות של אימהות מחג פורים

להוציא את המיטב מחג פורים


24.3.19

פורים כבר מאחורינו ויש לקוות שגם כמות הממתקים, הנצנצים והנפצים ירדו מדרגה. שאלנו חמש אימהות על תובנות מהחג וללא ספק לא יכלנו לחשוב על דברים טובים יותר לומר.
 
ענת, אמא של איה, יהלי ורוני
הפורים הזה הפכתי לאמא יצירתית מאוד. איה רצתה להתחפש לקופסת פופקורן אז קניתי חולצה וחצאית לבנה ותפרתי על הכל פופקורן. זאת הייתה עבודת נמלים אבל התוצאה הייתה סופר מרשימה. חברה טובה שלי תפרה לבת שלה שמלה עם פרפרים וזה גם יצא מאוד יפה. אני חושבת שחשיבה מחוץ לקופסה והכנת תחפושת שונות הם חלק מקסים של החג. לא חייבים לקנות תחפושת. להכין תחפושות זה הרבה יותר מעניין ומפתח את כולם. הילדים חושבים על יצירת רעיון מהתחלה עד הסוף, הם שותפים בתהליך הקניה, ההרכבה, היצירה והעשייה והתוצאה תמיד יותר יצירתית לעומת תחפושת שקונים בחנות. גם אם את מרגישה שאין לך את זה כי את לא יודעת לתפור ולהכין, תתפלאי כמה קל ופשוט באמצעות כמה חומרים וסרטוני יוטיוב להבין איך מכינים תחפושות פשוטות ומהממות.
 
לילך, אמא של נועם ותומר
אם עד שעה שעברה הייתי קונה בחנויות המקומיות היום אני כבר מכוונת ביומן תאריך בפברואר להזמנת תחפושות באלי אקספרס. לא יתכן שאני אשלם מעל מ150 שקל על תחפושת שאוכל לרכוש ברשת ב30 שקל גג. פורים זה חג של בזבוזים רבים על קניית תחפושות וחבל לבזבז כל כך הרבה במקום לחסוך עם קצת תכנון מראש. אומנם צריך לברר מידות ולא תמיד אתה בטוח מה גודל וטיב התחפושת שתקבל אבל שווה לעשות את הבדיקות ותמיד להזמין ברשת. חוץ מזה יש כל מני התאגדויות ברשת לגבי החלפות של תחפושות בין משפחות וקהילות וגם שם אפשר למצוא דברים מאוד יפים. הנושא של המחיר זהה גם בנושא משלוחי מנות. המשלוחים שקונים בפורים  בדוכנים ובחנויות יקרים והרבה יותר קל לקנות מוצרים בודדים, סלסלה/דלי או קופסה ונייר צלופן ולהרכיב את המשלוח באופן עצמאי.  ככה גם קל יותר לשלוט במחיר.
 
שרון אמא של כרמל והדר
השנה במקום לקנות תחפושת הכנו תחפושת. קנינו חצאית, וכתר, הכנו שרביט, תפרנו על השמלה פרחים. מה שאהבתי בתחפושת השנה שהשקענו ביצירה או בקניה כך שאפשר יהיה להשתמש בהם בבית גם אחר כך. חצאיות באיכות טובה וכתרי קשת טובים יכולים לשמש אחר כך לעוד אירועים ולא רק לפורים ואז הקנייה כבר יותר משתלמת. חוץ מזה שמעתי שאפשר למכור תחפושות או להחליף בכל מני אתרים ברשת שזה גם אופציה.
 
שני, אמא של עופרי ולינוי
אני הקדשתי את החג לשתף את הילדים בחשיבות הנתינה. הכנתי עם הילדים משלוח מנות גם של מתוקים וגם של מצרכי יסוד וחילקנו ביחד בשכונות מצוקה בעיר אחרי שדיברתי עם העירייה. הילדים מאוד נהנו מההכנה של המשלוחים ומהחלוקה ואני חושבת שגם זה השפיע עליהם עמוק. הם הבינו את חשיבות הנתינה לאביונים, הם למדו להעריך  קצת יותר את מה שיש בבית. הגדולה כבר שאלה אותי לאיפה אפשר לתרום שוב אוכל ופתחנו מסורת של נתינה שלדעתי יכולה לעזור לאחרים ולספק הרבה אושר והבנה של משמעות הנתינה. ממליצה לכל ההורים לעשות זאת לפחות בפורים. זה מאוד חשוב כיום כשכולם עסוקים רק בעצמם ובלעשות סלפי כל הזמן.

ענת, אמא של שי ורותם
השנה התבקשנו להביא לגן לפורים אוכל מחופש. בהתחלה לא הבנתי על מה מדובר אבל אחרי שדיברתי עם אימהות מהגן וראיתי תמונות הבנתי את ה"שוס". בקיצור הכנתי בקטנה רכבת מגבעי פלפל אדום שבתוכם ירקות. האימהות האחרות הכינו דברים מדהימים פרצופים ודמויות מביצים, פרחים מגבינות קשות ומלפפונים, שבלולי פיצה, כדורי שוקולד שהתחפשו לעוגי פלצת ,ספינת קליפת אבטיח שבתוכה פירות ופיראטים. הייתי בשוק והבנתי כמה יצירתיות ואומנותיות יש באוכל וכמה זה משמח, מצחיק ומגרה את הילדים. מקווה שאכניס את נושא האוכל המחופש גם לבית כדי לעודד התנסות וטעימה וגם כדי להיות יותר יצירתית מול הילדים.

תודה לחמשת האימהות הנפלאות ששיתפו