טודלרס

ברכת שנה טובה לילד מסוג אחר

מה נאחל לילד לשנה החדשה. איחולים וציפיות בדרך אחרת

1.9.2013

תחילת שנה היא תקופת התחלות. התחלה בשפה הניהולית היא תכנון והצבת מטרות.

כל שנה מבקשים בגן של בנותי להכין כרטיסי שנה טובה עם איחולים לשנה החדשה. הברכות על קיר הגן נראות מאוד דומות. כמה גדלת השנה, שיהיו לך הרבה חברים, שתמשיך לרוץ, לקפוץ, לשחות… שתאכל הרבה תפוחים בדבש, שתהיה לך שנה מתוקה..

ברכת שנה טובה לילד בדרך אחרת
אין ספק שלקבל ברכה צבעונית מאמא לאבא במעמד הגן היא חוויה נעימה ומחממת, אך ספק אם היא מתניע תהליכים. מאוד כדאי שבמקביל לברכה לגן נכין לילד בבית ברכת שנה טובה מסוג אחר ונקרא לה ברכה מתכננת או ברכה מצפה. נשב שבוע לפני ראש השנה ביחד עם הילד ונחשוב מה אנחנו רוצים מהשנה החדשה.
מה אמא מאחלת או מצפה מבחינת התנהגות, אחריות ועצמאות. האם אמא מצפה שתבכה כשלא תצליח לעשות.. או שתבקש עזרה. האם אמא מצפה שהיא תוריד לך בגדים במקלחת או שאתה תעשה זאת ? אם אתה תעשה את הדברים האלו אז לאמא יהיה יותר קל  ואז השנה תהיה יותר טובה…

ומה לגבי רצונות הילד, האם הילד רוצה שיקרו דברים מסויימים בבית ? לעזור בהכנת אוכל במטבח, לעשות אמבטיות יותר ארוכות, לקרוא יותר ספרים לפני השנה. כמובן שאי אפשר לצפות מילדים צעירים בני שלוש, ארבע או חמש להגדיר את הציפיות או הרצונות לבד אך בהחלט אפשר לעזור לילד להבין מה הציפיות מהם לשנה הקרובה ואיך אפשר לממש יחד אותם.


אולי אם נכתב את הציפיות והרצונות, נקרא אותם ונסביר אותם תהיה לנו שנה עם הגדרת מטרות ברורה יותר ופתח להתחלת שנה מתוכננת יותר. תתפלאי כמה ילדים מבינים ומשתפים פעולה טוב כשהם מבינים מה מצופה מהם.

שנה טובה !