טודלרס

איזה אמא את רוצה להיות השנה ?

מה את מאחלת לעצמך כאמא לשנה הבאה ?

6.9.16

לקראת השנה החדשה ועם פתיחת שנת הלימודים שאלנו חמש אימהות  איזה אמא את רוצה להיות השנה והנה כמה מהתשובות היצירתיות והחשובות שקיבלנו.

הדס, רחובות, אמא לשניים
אני הייתי רוצה ללמד את הילדים את נושא המחזור לפי חומרים וגם להשתמש בכל הבקבוקים, הפלסטיקים, הקרטונים שאנחנו צורכים ליצירת יצירות.  אם בגן עושים את זה , אין סיבה שבבית לא נעשה. זה גם חוסך כסף על קניות של משחקים מוכנים.  יש לי ילדים מאוד יצירתיים אז פתחתי מגרה ענקית של הרבה חומרים- בקבוקי חלב, קרטונים, גלילים,מקלות ארטיק, כדורים, גרביים ישנות בלי זוג ,בדים מתיקי בד שנקרעו, פלסטלינה, צבעים ועוד ואנחנו ביחד יוצרים כל מני דברים. זה פעילות מקסימה כי היא חופשית והיא מתאימה לכל גיל. אני ממש מנסה להסתכל בזבל שלנו ולהראות להם איך אפשר להשתמש בו ליצירה. יצרנו עד עכשיו תיקים, כלי תחבורה ובגדים לברביות וזה מאוד מפתח ומלהיב אותם. לדעתי העתיד נמצא בשימוש חוזר בחומרים בצורה יצירתית.

יפית מנתניה. אמא לשלושה
אני הייתי רוצה השנה ללמד את הילדים שלי כמה שיותר לפתור בעיות באופן עצמאי. לשבת איתם וכל פעם שחש בעיה לימודית, חברתית או משהו אחר ללמד אותם איך פותרים אותה. פתרון בעיות לילדים זה נושא מאוד חשוב שמאוד מחזק ביטחון עצמי ודימוי עצמי וגם כמובן עצמאות. כל מצב של הכנת שיעורי בית, לבוש, מקלחת, משחק עם האחים הוא פתח לבעיות והזדמנות ללמד אותם איך פותרים אותם בכל מני צורות. בשנים הקודמות הייתי עסוקה בלפתור להם את הבעיות ואז קיבלתי הדרכת הורים ממדריכה מדהימה והבנתי שזה המיומנות הכי חשובה ללמד אותם כרגע.


לאה, נס ציונה, אמא לשלושה
אני החלטתי שבשנה הקרובה אני מתנתקת מהפלאפון שלי החל משעה 17:30 כשהילדים איתי. אני מרגישה שבשנה האחרונה ממש הגזמתי עם הזמן שאני מבלה להסתכל ולענות לחברים, עבודה, גננות בוואט סאפ והילדים קולטים שבמקום שאני איתם אני כל הזמן עסוקה בלהסתכל בפלאפון. יום אחד ראיתי איזה אימא במגרש המשחקים. במקום לשחק ולדבר עם הבן שלה היא הייתה עסוקה בלדבר בטלפון שטויות ולשלוח הודעות. גברתי, לא מספיק את לא נמצאת עם הילד כל היום, גם כשהוא חוזר את לא מתייחסת אליו ? איזה מסר את מעבירה לו ? בכל מקרה אני החלטתי שבזמן האיכות עם הילדים באוכל, בהכנת השיעורים והמשחקים הפלאפון על רטט בתוך התיק ואני לא עונה ולא מסתכלת על ההודעות. אני חושבת שאם הרבה אימהות יעשו את זה זה יעשה מאוד טוב לקשר שלהם עם הילדים.

ליהי, חיפה אמא לשניים.
הייתי רוצה שהשנה תהיה אווירה רגועה בבית עם פחות לחץ של שיעורי בית, עבודה והספק להגיע לחוגים. רשמתי כל ילד רק לחוג אחד שברוב הימים נהיה חופשים לתוכניות משל עצמנו. אני גם לא רוצה להיות שוטרת בכל מה שקשור לשיעורים. הגעתי למסקנה ששיעורי בית זה לא תמיד חשוב. אני למדתי בבית הספר ומרגישה שבית הספר מבחינת למידה תרם לי מעט מאוד. כל הבוקר הם לומדים וצריכים לבצע הוראות ואחר הצהריים מגיע להם יותר חופש וזמן לפנאי וכיף. אני חושבת שזה יצור אווירה יותר נעימה בבית.


שני, הרצליה, אמא לשלושה
אני הייתי רוצה השנה להיות אמא יותר קשוחה עם הילדים אבל לא ממקום רע אלו ממקום טוב ובונה. קיבלתי יעוץ הורים והבנתי שהילדים לא מקשיבים לי ומזלזלים בי ושכדי שהם יקשיבו ויהיו מחונכים אני צריכה להיות יותר קשוחה, יותר להעמיד גבולות וסמכות אבל גם כמובן לשבח ולפרגן  כשהם עובדים יפה. אני חושבת שזאת תהיה משימה לא פשוטה בעיקר כי היא צריכה לעשות גם עם בעלי שהוא עם דעות אחרות משלי וזה מאוד מבלבל את הילדים. אני מאמינה שאם אני אתן גבולות ומשמעת יותר חזקה וגם להעביר להם יותר אחראיות על הדברים שלהם זה יעשה טוב לכולם בסוף.


שנה טובה ותודה לכל האימהות ששיתפו,
ענת יהודה