טודלרס

ספרי עונות השנה לגיל הרך

המלצות על ספרי עונות השנה לגיל הרך

15.3.2012

מעשה בשבלולים
מאת: חנה זהר
איורים: יפעת נחשון
שנת הוצאה:2006
מספר דפים: 22
גיל מתאים: 3 פלוס
ערן והלל יוצאים לטיול בסתיו. הם מתבוננים בחצב, בפרחים ובשבלולים היבשים שמחכים לגשם הראשון. הם מחליטים לאסוף אותם בקופסה, לקחת אותם הביתה ולתת להם את הגשם הראשון בביתם על ידי התזת המים מהאמבטיה. לאחר שהם נרדמים, אימם מגלה בלילה עשרות שבלולים זוחלים שהתעוררו בעקבות ״הגשם״. ערן והלל גם מתעוררים. הם אוספים את השבלולים מביתם ומחזירים אותם לטבע, אז מגיע גם היורה.
ספר אווירת סתיו מופלא ביופיו, שכתוב בשפה נפלאה, עשירה ומרתקת. ציורים יפיפיים המתארים בצורה חיה ומרעננת את עונת וחוויות הסתיו.

המטריה הגדולה של אבא
מאת: לוין קיפניס
איירה: רחל סטולרו חיים
קלסי קלטת בע"מ
מחיר מומלץ: 89.90 ש"ח
עיקר העניין והאטרקציה בסיפור המטריה הגדולה של אבא היא מטריית הבד שנצמדת גם למעלה ונצמדת לכל עמוד בספר באמצעות סקוטצ'. המטריה הגדולה של אבא  סיפור על ילד שיוצא עם המטריה הגדולה של אבא בגשם ו"אוסף" ילדים בדרך תחת המטריה. כל הילדים מצטרפים ונהנים מהטיול בגשם. סיפור על גשם, והתנהגות חברתית.

כן קרה כלום
מאת: אורי בר און
איורים: אורי טאוב
הוצאת: רנבו
הספר מספר על ילד שהולך לים עם אמא ואמא שלו. במהלך השהייה קוראים לו כל מני דברים כמו התקלות בבטן שמנה של איש מהחוף, התקלות בילד שמעיץ עפיפון, ארטיק שנפל והתלכלך בחול. כל פעם שקורא לילד משהו, ההורים מגיבים במשפט המוכר : לא קרה כלום. הילד אומר בתגובה כן קרה כלום כי לא הרגיש נעים או כי הפיל לחול את הארטיק שרצה.
סיפור פשוט אבל קולע בול לחוויה האמיתית של ילדים בחוף הים.