טודלרס

התפתחות פעוטות גיל שנתיים

התפתחות גיל שנתיים

גילאי שנה פלוס ושנתיים נחווים על ידי הורים רבים כמאתגרים ביותר. הילדים רצים, קופצים, חוקרים ללא מודעות לסכנות ועם יכולות מוגבלות של איפוק וויסות רגשות. ההורים בשלב זה זקוקים לעזרה וכלים רבים כדי להכיל את הפעוט התוסס, לחנך אותו ולשמור על כוחם. בגיל שנתיים הפעוט מפתח את יכולות המוטוריקה, ההבנה והשפה. רוצים לקדם את התפתחות הפעוט ? שחקו עם הפעוט משחקי כדור, ערכו מסלולים מוטורים, משחקי בניה מקוביות  וקראו להם ספרים. המנעו כמה שניתן מחשיפה למסכים.

בקטגוריות הבאות תמצאו מידע ונושאים מגוונים בתחום התפתחות התינוק. הפורטל בתקופת מעבר ושיפוצים ולכן לא כל התוכן יהיה זמין בשלב זה, עמכם הסליחה.
מה תוכלי לקרוא אצלנו בשלב זה:
התפתחות השפה, הדיבור ואוצר המילים
רעיונות להפעלה, ספרי פעוטות והמלצות בנושאי סביבה ומשחק.

תינוק מושלם
מה מצופה מפעוט בן שנתיים לעשות
איחור התפתחותי גיל שנתיים
צעצועי התפתחות לגיל שנתיים
התפתחות פעוטות

הבנת עולמו של הפעוט
פעוט בן שנתיים מצוי עמוק עמוק בשלב האגוצנטרי. כתוצאה מכך שהוא המרכז של ההתנהלו ושהכל קשור אליו ונועד לשעשע ולרצות אותו. בו זמנית הפעוט פועל מצורכי חקירה. הוא חוקר את סביבתו ועורך ניסויים. גם לזרוק משחקים ולעצבן הם חלק מהחקירה. אני עושה משהו וצופה בתגובות. מה שעומד בדרכו של הפעוט או מונע ממנו להשיג את רצונותיו עלול גרור כעסים והתפרצויות זעם.אומנם התנהגויות אלו משתנות מפעוט לפעוט על פי אופיו ויפחתו עם הגיל אך עדיין מאוד שכיחות. כהורים חשוב שנבין כי שליטתנו בהתנהגות התינוק נמוכה או חלקית אבל השליטה בתגובות שלנו יכולה להיות מלאה.מומלץ לשמור על קור רוח ולדבר עם התינוק בצורה נינוחה ורגועה. חשוב להסביר לתינוק את המצב הנתון ומגבלותיו בקצרה ולא לאפשר לו להוציא אתכם משלוותכם.

הפעוט לא מפסיק להיות בתנועה ? רץ, מטפס וקופץ. בנו ביחד איתו  מסלול מוטורי מרהיטי בית ואביזרים נמוכים ופשוטים, שימו מוסיקה כדי לאפשר לו לרקוד. התנועה היא חלק בלתי נפרד מהתפתחות הפעוט, נסו לספק אפשרויות תנועה רבות בבית ובחוץ.

אימהות לצד העבודה