טודלרס

טיפים לגמילה מחיתולים

רוצה להתחיל בתהליך הגמילה ? מחפשת מידע וכלים ?

13.5.2013

לקרוא ולהבין את הסימנים המוטוריים והרגשיים הסביבתיים ולהבין מתי הילד מוכן קוגניטיבית, רגשית וסביבתית לגמילה. לא להתחיל לפני…

לא לחשוב שכדאי לגמול רק בקיץ כי אז חם. נכון שבאביב ובקיץ נעים ונוח יותר להוריד מכנסיים וחיתול אבל אם הילד מוכן לגמילה ואתם יודעים איך לארגן את התהליך טוב תצליחו גם החורף.

חשוב להתחיל את הגמילה ברוגע בבית. דרך טובה לעשות זאת זה לקרוא עם הילד ספרים בנושא סירים וגמילה ולקנות ביחד איתו סיר.

הרבה הורים סבורים שכדאי לתת לילד להסתובב בלי חיתול כדי לפתח מודעות לנושא היציאות ואז הילד יהיה חשוף ויראה אתה פיפי והקקי שיוצאים לו. בחיתול הסגור לא תמיד ילדים מרגישים וגם לא מתחשק להם להפסיק לשחק או להיות בפעילות אם החיתול סופג את הפיפי.

כדאי להציע לילד כל שעה בערך לשבת על הסיר כשאתם בבית. בנוסף, אחרי ארוחות שהילד שתה גם כדאי להציע לאחר זמן סביר לשבת. אם הילד לא רוצה לא להכריח.

שיטת הפרסים גם מאוד יעילה לחלק מהילדים. אם תעשה פיפי בסיר תקבל מדבקה/ בועות וכד׳ . ילדים מאוד מונעים מתגמולים מוחשיים בגיל שנתיים- שלוש. הם אינם רואים בעשיית הפיפי והקקי בסיר תגמול בפני עצמו על כך שהם נשארים יבשים.

הכי חשוב זה להתמיד ולא להתייאש גם אם יש נסיגה וכמעט תמיד יש נסיגות או פספוסים.

חשוב מאוד להראות לילד דוגמאות של הרבה בני משפחה וחברים שעושים קקי בסיר או בשירותים כדי שהילד ירצה לחקות אותם ולהראות כמוהם. להראות לילד איך אמא יושבת על האסלה או איך ילד נוסף במשפחה בן גילו עושה פיפי בסיר בקלות. לטווח הארוך זה מחלחל למודעות.

חשוב להציע לילד לשבת על הסיר באופן עקבי אבל אם הילד לא רוצה אז לא להושיב בכוח.

חשוב מאוד לא להציע ישיבה על סיר באמצע משחק, פעילות או סרט כי אז הילד יתקשה להיפרד מהם. חשוב לייצר זמן שהילד אינו עסוק או אפילו משועמם ואז ליצור עניין סביב הישיבה על הסיר והפרס שיקבל אם יעשה בו פיפי או קקי.

מומלץ להפריד בין גמילה ביום לגמילה בלילה ולעבור לגמילה בלילה לאחר שהגמילה ביום מבוססת וסדירה.