טודלרס

משכב לידה ומעקב רפואי

קראי על בדיקות והנחיות משכב לידה ומעקב רפואי

בדיקות לפני ההריון
בדיקה גניקולוגית אחרי לידה

מתי מומלץ ללכת לבדיקת רופא נשים אחרי לידה, מה יבדוק הרופא ומה ימליץ

בדיקות לפני ההריון
הנחיות משכב לידה

קראי מהם ההנחיות בנוגע לתזונה, רחצה, יחסי מין, אמצעי מניעה וסמני הזהרה

בדיקות לפני ההריון
בדיקת פאפ כואבת

אחרי לידות ? לא עשית בדיקת פאפ ? האם הבדיקה עלולה להיות כואבת ? מסתבר שכן

בדיקות לפני ההריון
הסכנות שבצילומי רנטגן

נשלחת לצילום רנטגן ? האם הכרחי ומה סכנות הקרינה

בדיקות לפני ההריון
כותרת

כותרת

בדיקות לפני ההריון
כותרת

כותרת

משכב לידה

משכב לידה היא תקופת ההחלמה לאחר הלידה והמחייבת הקפדה על כללי היגנה ופעילות על מנת לאפשר ליולדת החלמה גופנית ונפשית. אחרי לידה ומניקה ? התייעצי עם רופא הנשים האם להמשיך ליטול תוסף ברזל או מולטי ויטמין. מרגישה עצבות ודכדוך גדול ? אחרי הלידה שכיח לחוש דכדוך, עצבות ורצון רב לבכי. התופעה מתרחשת בין היתר גם עקב השינויים ההורמונלים אחרי לידה. במידה והתופעה לא עוברת ופוגעת בתפקודך, בקשי מרופא המשפחה להפנות אותך לטיפול מתאים. 
הידעת ? אסור בתקופה לאחר לידה להפסיק ליטול תרופות לחץ דם, ברזל, תרופות לטיפול בבלוטת התריס או תרופות אחרות על דעת עצמך. חשוב לשאול ולהתייעץ עם רופא המשפחה או רופא הנשים להמשך ו/או ינוי נטילת התרופות. ישנם מספר רב של שיקולים המעורבים בהמשך נטילת התרופות גם לאחר הלידה ויש להמנע מהחלטה ללא התייעצות עם רופא המשפחה. 
הידעת ? האם אפשר להיכנס להריון אחרי לידה לפני קבלת מחזור ראשון ? מסתבר שכן. הסיכוי נמוך מאוד, אישה אחת על כל 400 נשים. קחי את הזמן להתאושש מהלידה. 
מרגישה עצבות ודכדוך משמעותיים ואינך מצליחה לצאת מהם ? בוכה הרבה ומתקשה לחזור לתפקד ? קראי על ערכות התמידה הרגשית הדיגיטליות של תמר קלר בקטגוריית דיכאון אחרי לידה. הבנת צרכיך הרגשיים חשובה לא פחות מבריאותך הגופנית. מצאי את הזמן להתייעץ עם רופאת המשפחה, אחות טיפת חלב או בני המשפחה והחברים.