טודלרס

דמי לידה לנשים שילדו בקיץ

ילדת בקיץ ? בדקי כי דמי הבראה משולמים במענק הלידה

13.4.2013

הידעת ? דמי לידה לנשים שילדו בקיץ צריכים לכלול את מרכיב דמי ההבראה על בסיס ותק במקום העבודה. האם ילדת באחד מחודשי הקיץ ? אם כן, יתכן ומגיע לך תשלום נוסף מביטוח לאומי.
כידוע , דמי הלידה, להם זכאית היולדת מביטוח לאומי, מחושבים לפי ממוצע שכרה בשלושת החודשים שקדמו ללידה. היות וחלק משכרן של העובדות במשק אינו קבוע ומשתנה מחודש לחודש יש לשים לב לתנודתיות זאת. עובדת שיודעת כי תלד עוד כשלושה חודשים תעדיף לעבוד יותר שעות בחודשים אלו כדי לעלות את דמי הלידה.

בחודשים יולי ואוגוסוט משולמים למרבית השכירים במשק דמי הבראה. דמי הבראה הינם תשלום שהמעסיק מחוייב לשלם לעובד עבור הוצאות הבראה ונופש . תשלום זה אומנם משולם לרוב באחד מחדשי הקיץ  אך משולם עבור כל השנה ועל פי מספר שנות הותק של העובד. התשלום אינו מותנה ביציאה לחופש. המעסיק אינו יכול לדרוש קבלות או ראיות ליציאה לחופש לשם תשלום דמי הבראה.  בבדיקות שונות של דמי הלידה של נשים עולה כי דמי הבראה אינם משולמים במסגרת דמי הלידה.

חשוב לדעת שאם יולדת זכאית לקבל מהמעסיק שלה דמי הבראה או דמי חופשה כל שנה, כספים אלו במידה ומועברים לעובדים בתקופת חופשת הלידה של היולדת צריכים להיות משולמים כתוספת על ידי הביטוח הלאומי.

דוגמא, יולדת ששכרה היה 5000 ש"ח בחודש בשלושת החודשים שקדמו ללידה, תקבל דמי לידה בסך 16,000 שקלים. אם היולדת זכאית לקבל מהמעסיק דמי הבראה, הביטוח הלאומי ישלים לה את ערך תוספת זאת

רוצה לחשב את דמי הלידה אותם תקבלי מהביטוח לאומי ? הכנסי למחשבון דמי לידה שבאתרו של עורך דין אבינועם מגן (משרד עו"ד בשן-דמציץ- מגן).
קראי עוד על זכויתיך בנושא דמי הבראה