טודלרס

ספורט עם התינוק אחרי לידה

איך את יכולה לעשות ספורט עם התינוק ?

מאת : אמא אחרי לידה
16.7.2013
כמעט כל מאמנת כושר או מורה לפילאטיס שילדה מעלה ברשת סרטון התעמלות עם תינוק . אימהות רבות רוצות לקבל רעיונות לתרגילי התעמלות עם תינוק, שהרי התינוק נמצא הרבה על הידיים ונהנה מתנועה אז למה לא לנסות לשלב התעמלות עם התינוק ? רעיון יפה אבל הביצוע רחוק מלהיות יעיל וריאלי. לאחר צפייה של למעלה מעשרים סרטוני התעמלות עם תינוקות הגעתי למסקנה הזאת : התרגילים הם תרגילים טובים אבל במציאות רק אם את מאמנת כושר אחרי לידה תצליחי להתמיד בהם.

במרבית הסרטונים ניתן לראות דמות ספורטיבית עם תינוק (שלא כל כך ברור איך ילדה ונראת כל כך רזה וחטובה) שמבצעת תרגילי שכיבות סמיכה , כריעות בירכיים ושאר תרגילים שמרבית הנשים לא מצליחות לעשות פעם אחת או שאם כן מצליחות לא יחשבו להתמיד בתרגילים אלו לעולם. 

תרגלי כריעת ברך – לא הגיוני ולא בטיחותי
במרבית הסרטונים ניתן לצפות בתרגיל חיזוק ירכים הכולל כריעת ברך עד למטה (פיסוק רגלים והורדת ברך לרצפה ודחיפה למעלה) בזמן אחיזת התינוק על הידיים. מה דעתנו על כך ? פרט לעובדה שהתרגיל קשה באופן נוראי וששום אישה שפויה לא תתמיד בתרגיל קשה וכואב, התרגיל גם לא בטיחותי. אפשר בקלות לאבד שיווי משקל וליפול עם התינוק.

המסקנה שלי
תשאירו את הספורט האמיתי לזמן אחר, כשאתן עם התינוק תסתפקו בהליכה עם העגלה לכל מקום אפשרי, ריקוד עם התינוק ותרגילי הרמה והורדה לחיזוק הידיים. בנוסף, כשהתינוק על המזרון בהחלט אפשר לנצל את הזמן לשכב על ידו ולעשות סדרת כפיפות בטן.