טודלרס

ספורט אחרי לידה כאורך חיים

ספורט והרזיה כחלק מתפקוד ופנאי עם המשפחה

2.8.2012
מאת: עידית פרל שביט
מדריכת פילאטיס
052-5287740
iditps@gmail.com

"גם מסע של 1000 ק"מ מתחיל בצעד אחד קטן"

אחד המכשולים שמונעים מאיתנו להתמיד הם היעדים המפוצצים שאנחנו מציבות לעצמנו להשיג. אם אני רוצה להשיל מעצמי 8 ק"ג תוך חודש, אני מובילה את עצמי למדרון התלול של התסכול והאכזבה, משם הדרך לוויתור היא מאד מהירה.

היעדים הללו, יכולים גם להכאיב לנו בכיס, למשל מנוי לחדר כושר יוקרתי שלא מנוצל ואז בכלל אנחנו נרתעות, כי זה פוגע בנו כלכלית.

אני מאמינה שברגע שהגישה משתנה, היצירתיות מתגלה והפתרונות מופיעים. פתאום כל פעולה יומיומית יכולה להפוך לפעילות גופנית, למשל, ירידה מהאוטובוס כמה תחנות לפני וצעידה הביתה ברגל, עלייה במדרגות במקום במעלית או הליכה לחברה ברגל.

נכון שבסדרות האמריקאיות תמיד רואים את האמא משחקת עם ילדיה בחצר במסירות כדור פוטובול ? צאי עם ילדיך לגינה, לפארק, שחקו במשחקי כדור, תוציאו אנרגיות, לפעילות כזאת יש ערך מוסף גם מבחינתם, הרי ילדים אוהבים להשתולל וזקוקים לתנועה, אז תאפשרי לילדה הקטנה שבתוכך להשתולל איתם גם.

פעילות זוגית משותפת לך ולבן זוגך, הליכה על שפת הים (גם משמרת את הרומנטיקה), למצוא חוג שמתאים לשניכם (זמן איכות).

פעילות גופנית משפחתית בימי שישי בפארק, טיולים רגליים בשמורות טבע בשבת.

היום תחום הפעילות הגופנית הוא כל כך רחב ומגוון, היצע החוגים והמקומות הוא עצום, ובעידן האינטרנט ניתן לקרוא על הכל. אני מציעה לך, מעבר לקריאה הראשונית של במה מדובר, צאי ותנסי, תחווי, תשאלי את גופך: זה נעים לי? זה מרגיש לי טוב? במידה ולא, הכל בסדר, תמשיכי הלאה לדבר הבא, עד שתמצאי את הפעילות הגופנית שמתאימה לך. זו לא חייבת להיות פעילות עם עלות כלכלית גבוהה, אפשר עם חברה לצעוד בשכונה, אפשר להתארגן בקבוצה של כמה אמהות ולהזמין מדריכת פילאטיס / יוגה / עיצוב לבית של אחת מכן.

קיימות אפשרויות ואני בטוחה שיש לך עוד משלך. אני מאחלת לך למצוא את מה שנכון לך, את מה שנותן לך תחושת חופש ושחרור שאותן הגוף והנפש מבקשים. העיקר שתפעלי מתוך שמחה, הנאה, כבוד ואהבה, לעצמך. המון בהצלחה!