טודלרס

שינויים במחזור אחרי לידה

למה לצפות ? על שינויים בוסת ותנודתיות במצב הרגשי

24.6.2013

עד שלושה חודשים מהלידה (במידה ואינך מניקה) חוזר אליך ידידך האדום – המחזור החודשי. אין דרך טובה יותר להגיד את זה – זה לא בדיוק חבר שמסתדר טוב עם הטיפול בתינוק. החבר האדום הזה אומנם מבשר לך שאת עדיין בגיל הפוריות ואת בריאה (דבר שלכשעצמו משמח ואותו כמובן תעריכי בגיל מבוגר) אך כעת הוא ממש לא נוח ואפילו מעצבן.
אחרי לידה, אי אפשר לדעת בדיוק מתי תגיע הוסת או הדימום ולכן כדאי לקחת איתך בתיק 3-4 תחבושות ספייר למקרה שהוא יפתיע אותך (הכוונה שהוא יקדים להופיע).

שינויים במחזור אחרי לידה
אחרי לידה לוקח זמן לגוף לחזור לתפקוד כפי שהיה לפני הסיבה. זאת הסיבה שלעיתים אורך המחזור יתקצר (לדוגמא, תקבלי מחזור כל 27 ימים במקום 30 יום או יתארך 30 יום במקום ל27), עוצמת המחזור יכולה להשתנות (המחזור עשוי להיות בעל זרימה חזקה יותר או חלשה יותר ) ואורך המחזור יכול להשתנות (במקום 4-5 ימים 6-7 ימים). עוד דבר מטריד ומשפיע מאוד שיכול לקרות הוא המאפיינים הרגשיים של הוסת. יתכן ותרגישי עצבנית יותר או עצובה יותר בזמן הוסת גם אם זה לא קרה לפני הלידה או כלל לא קרה דבר שיצית את זה. אצל כל אישה זה אחרת. במקרים רבים המחזור חוזר להיות דומה במאפייניו לזה שהיה לפני לידה רק שזה לוקח זמן. מה שחשוב הוא לשים לב על סדירות המחזור ולגשת לרופא במידה ואינך מקבלת מחזור בצורה סדירה.