הנחיות תזונה בהריון - מה לאכול בהריון

8.7.2013


הנחיות תזונה בהריון

מה לאכול בהריון

בשעה טובה ומוצלחת ההריון בפתח ועכשיו את צריכה להבטיח תזונה נכונה ובריאה גם לעצמך וגם לעובר שמתפתח, אז מהם הרגלי התזונה המומלצים לתקופת ההריון??
לאכול מזון מגוון מכל קבוצות המזון שכן כל קבוצת מזון מספקת לגוף צרכים אחרים:

מים

ירקות (ללא הגבלה ומכל הסוגים והצבעים)- עשירים במים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, בויטמינים ומינרלים וירקות עליים ירוקים שעשירים בחומצה פולית, ברזל וסידן.

פירות (2-3 מנות ביום)- עשירים במים, בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים וכמובן מקור מצוין לאנרגיה זמינה.

דגנים מלאים (4 מנות ביום)- עשירים בסיבים תזונתיים, בויטמיני B  בעיקר ובמינרלים
(לחם, אורז, פסטה, שיבולת שועל, קינואה, כוסמת, בורגול, גריסים)

מוצרי בשר, דגים, ביצים וקטניות (3 מנות ביום)- מקור מצוין לחלבונים, ברזל, B12, אומגה 3, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

מוצרי חלב (3-4  מנות ביום)- מומלץ יוגורטים, קוטג' ומוצרי חלב עזים- עשירים בסידן

שמנים (2 כפות ביום)- מקור טוב לשומן בלתי רווי: שמן זית, זיתים, טחינה, אבוקדו, אגוזים ושקדים לא קלויים,ממרח שקדייה.

תחליף למתוק- דבש טהור, סילאן תמרים טהור, ממרח שקדייה.
 
ההמלצה לתוספת המשקל במהלך ההריון תלויה במשקל שלפני ההריון
במשקל תקין ההמלצה לתוספת המשקל היא בין 8-12 ק"ג,
במשקל עודף ההמלצה לתוספת המשקל היא בין 7-9 ק"ג,
בתת משקל ההמלצה לתוספת המשקל היא בין 14-18 ק"ג.

 מאחלת לך הריון קל ונעים וכמובן- לידה קלה!!
 
     בהצלחה- ממני,
                                           
  קרן גוטליב תזונאית טבעית-
 מתמחה בהרזיה מאוזנת, במגוון          
רחב של מחלות, בניית תוכנית
 אישית לתזונת ילדים,מבוגרים,
ספורטאים, צמחוניים וטבעונים.                     
בעלת קליניקה פרטית בת"א.
נייד- 050-7656061


תגובות
הוספת תגובה
שם:
תגובה: