שבוע 26 להריון

שבוע 26 להריון

שבוע עשרים ושש להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע 26 להריון ? אמצע תקופת ההריון. לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע עשרים ושש מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע עשרים ושש להריון הוא סוף חודש שישי להריון.

תנועות העובר
את כבר מרגישה טוב טוב את תנועות העובר בלילה וביום, אחרים לא תמיד יכולים להרגיש תנועות אלו.

התפתחות העובר
ריאות העובר מתפתחות לעבר נשימה עצמונית ומייצרות חומר המאפשר להתנפח ולהוציא אוויר.
העובר עדיין מקבל את החמצן מהשילייה אך מבצע תנועות נשימה עצמאיות ראשונות.
מוח התינוק מתפקד
מעטה השומן של התינוק מתחיל להתפתח
עפעפי ונחירי התינוק נפתחים בהדרגה
בלוטת הטעם מתפקדת
שמיעתו של העובר מפותחת לגמרי והוא מאזין לרחשי גופך ולרחשי הסביבה (זה הזמן לנגן לו )
העובר יכול להבחין בין אור וחושך דרך הרחם

אורכו של העובר  שבוע 26 להריון : אורכו הכללי 30 ס"מ, אורכו מראשו עד לעכוז כ- 19 ס"מ ומשקלו כ 890 גרם (נתוני חציון- אחוזון 50. (טווח שיכול לנוע בין 530 גרם לכ- 1400 גרם).

איך את מרגישה בשבוע 26 להריון
את כבר יותר גדולה ולכן תנוחות ישיבה ושכיבה כבר פחות נוחות. העזרי בכריות לתמיכה בגב וברגלים במידת הצורך. לעיתים את חשה תאבון רב וצורך רב למתוק. השתדלי לקנות מוצרים מתוקים ובריאים כמו תמרים, יוגורטים בריאים (עם חיידקים פרוביוטים לתמיכה בפעילות מערכת העיכול), חטיפי אנרגיה (בהם ישנם גם סיבים תזונתיים, ברזל, חומצה פולית  וויטמין בי)
עם חלוף השבועות יתכן ואת יותר מוטרדת לגבי הלידה וההתארגנות שתבוא אחריה. התייעצי עם בני משפחה, חברים וגלשי לפורומים שונים כדי שתוכלי לקבל מענה לשאלותיך.
יש לך בטן קטנה בחודש שישי ? מודאגת. לא צריכה להיות. קראי עוד בנושא - חודש שישי בטן קטנה

 יומן בדיקות הריון
לעשות או למסור לרופא את תוצאות בדיקת סקר לאיתור סכרת (שעשית בשבועות 24-18)
לבצע בדיקת חודשית אצל הרופא להערכת לחץ הדם שלך, גדילת העובר, משקלו ומיקומו ברחם.
לבצע מעקב הריון צמוד במקרים של סיבוכי הריון

סידורים ומחשבות
זה הזמן לחשוב על שמות פוטנציאלים לתינוק.
להמשיך ליטול ברזל במידת הצורך ומולטי ויטמין
לברר צורך בעלייה של מינון תרופות מיוחדות כמו (תרופות המיועדות לטיפול בבלוטת התריס)
זה הזמן לברר מי מבני משפחתיך וחבריך יכול להשאיל או להעביר לך ציוד כמו כיסא תינוק לרכב, עריסה ובגדי תינוק ראשונים. ישנם נשים שיציעו לך חפצים אלו לפני שתשאלי אך מומלץ לברר בין מכריך על אפשרות זאת.

ספורט
הספורט הופך להיות קשה יותר בחודשים אלו עם העלייה במשקל גופך אך מומלץ בכל זאת להתמיד בהליכה ושחייה (מסייע גם להיפוך התינוק במידת הצורך). השתדלי לשבת כמה שיותר ישר בעבודה (ישיבה זקופה) כדי לשמור על שרירי הגב חזקים.

אכילה
המנעי ממצבי אכילה רגשית בלילה. אותה אכילה שנובעת משעמום, לחץ, פרסמות טלוויזיה של מאכלים טעימים, דאגות או חוסר סיפוק ממצבך בעבודה ובחיים. נסי לשאול את עצמך אם את רעבה באמת. השתדלי לשתות מים במהלך היום וגם בלילה כדי להפחית אכילה מיותרת.

קורס הכנה ללידה
מתעניינת בקורס הכנה ללידה ? קראי מה מציעות קופות החולים בלינק הבא : קורס הכנה ללידה של קופות החולים
 




תגובות
הוספת תגובה
שם:
תגובה: