שבוע 4 להריון

שבוע 4 להריון


שבוע רביעי להריון, איזה חודש זה ?
מה זה שבוע 4 להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע הרביעי מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע רביעי להריון נחשב לחודש הראשון להריון. בשבוע זה את אמורה לקבל את הוסת אך כשזאת לא מגיעה לאחר מספר ימים ובדיקת ההריון יוצאת חיובית את יכולה להניח כי את בהריון (בדיקות הריון חיוביות אמינות למדי). הרופאים אומרים לך שאת בשבוע הרביעי להריון. אם השבוע המתקדם מבלבל אותך סימן שאת מבינה שמדובר בשבוע השני מרגע ההפריה (בהסתמך על ההנחה כי תקופת הביוץ אירעה מתשהו באמצע המחזור).

התפתחות העובר
הבלסטוציסט ,כדור התאים, כבר השרש ברחם ויצר בליטות (סיסים) שחדרו דרך רירית הרחם לדפנות כלי הדם של האם. תהליך זה הוא תחילת התפתחות השליה שדרכה מקבל העובר את מזונו, נוגדניו ואת החמצן ומעביר את חומרי הפסולת (דו תחמוצת הפחמן). הביצית המופרת סיימה את המסע מהחצוצרה  לרחם והשתרשה ברחם. רק ברגע שהשתרשה הביצית המופרת ברחם ניתן לקרוא לחיים החדשים שנוצרו ונקלטו – עובר.

גודל העובר - שבוע 4 להריון – 0.2 מ"מ

מה את מרגישה ?
אולי כלום, אולי תחושות דומות לזמן קבלת מחזור(רגישות בשדיים וכאבי בטן תחתונה תחתונה קלים או מוגברים). חלק מהנשים חוות דימום קל או שונה מהמחזור הנובע מהשתרשות הביצית המופרת ברחם.

יומן בדיקות הריון
זה הזמן לקבוע תור לרופא על מנת לבצע בדיקת הריון במידה וההריון טרם נקבע, בדיקת דם ושתן בתחילת הריון ולקבוע בדיקות נוספות כגון בדיקות גנטיות, בדיקת אדמת ובדיקת לנגיף סטומגלוס וירוס –מחלת הנשיקה.

מה מומלץ לעשות בשלב זה ?
לדאוג לתזונה בריאה הכוללת ירקות חיים ומבושלים, דגנים מלאים, תה ירוק. מומלץ ביותר לעבור לצרוך לחם מלא, אורז מלא או לפחות בסמטי, כוסמת, עדשים, קינואה שיבולת שועל וחלב עיזים. תפריט בריא ומאוזן מגביר את פוריות האישה והגבר.
להמנע מעישון אקטיבי ופסיבי ומשתיית אלכוהול.
להימנע מחשיפה לחומרים מסוכנים (נשימת גזים מסוכנים, מגע בחומרים רעילים וכד')
להרבות בשתיית מים (לפחות 10 כוסות מים) ולדאוג שיהיה לך בקבוק מים בהשג יד כדי להימנע מהתייבשות
להמעיט ככל הניתן בשתיית קפאין (עדיף מאוד להמנע מקפה וקולה ) ובצריכת סוכר ומלח.
להמעיט בשתיית חלב ומוצרי חלב
ליטול חומצה פולית באופן קבוע במינון של 0.4 מ"ג.
ליטול תוסף מולטי ויטמין להריון על בסיס יומי. תוסף מולטי ויטמין להריון כולל חומצה פולית ולכן לא צריך ליטול  את שניהם בנפרד).
על פי בדיקות טרום הריון ליטול תוסף ברזל במידה ואת סובלת מחוסר ברזל (אין ליטול ברזל ללא צורך וללא המלצת רופא ) או כל תוסף אחר על פי חסרי הגוף כגון טיפות ויטמין די.
לפנות זמן לפעילות גופנית קלה עד מתונה כ3-4 פעמים בשבוע במשך חצי שעה עד שעה (הליכה, שחיה, ריקוד). כל אלו יתרמו חזרימת דם טובה (כולל איברי הפריון) , לחילוף חומרים טוב יותר, המרצת פעילות הלימפה ולמצב רוח טוב.

קראי עוד
איך מזהים הריון לפני מחזור

בדיקת הריון פלוס בדיקת גיל הריון




תגובות
הוספת תגובה
שם:
תגובה: