שבוע 3 להריון

שבוע 3 להריון

שבוע 3 להריון הוא השבוע השלישי מתחילת הוסת האחרונה שלך לפני ההריון. סביב מועד זה פגשה הביצית (שהבשילה מהשחלה ויצאה לחצוצרה) את אחד מתוך מליוני תאי הזרע שהגיעו אליה בעקבות קיום יחסי המין. אם וכאשר הצליח זרעון אחד לחדור לביצית מתחילה בריאת העולם החדשה. הביצית המופרת מתחילה את מסעה לעבר הרחם באמצעות תנועות ריסי החצוצרה המובילים אותה אליה. בזמן המסע הביצית המופרת (שני תאים) מבצעת חלוקה פנימית מהירה של תאים ומגיעה לרחם ככדור תאים הנקרא בלסטוציסט. הבלסטוציסט מרחף ברחם ולבסוף נצמד אליה. מדובר בשלב קריטי היות ובמידה ולא יצליח להיצמד ולהשתרש  ברחם ינשור ואת תקבלי את הוסת כרגיל בסוף המחזור מבלי לדעת על התהליך הקסום שהתרחש בתוכך.


הידעת ?
בדיקות הורמונליות הכוללות בדיקת רמות פרוגרסטרון מסייעות לקבוע את יכולת הכניסה להריון .רמות תקינות של הורמון זה חיוניות להשרשת העובר ברחם. ההורמון זה מסייע לעיבוי רירית הרחם. במידה ורמות הפרוגרסטרון נמוכות מדי אין עיבוי מספיק של רירית הרחם ואז הביצית לא תוכל להשתרש ברחם ולא תהיה קליטת הריון.
בלסטוציסט שמצליח להיצמד לרחם מייצר סיסים (בליטות קטנטנות). סיסים אלו חודרים דרך רירית הרחם אל דפנות כלי הדם אל האם לשני הכיווונים ומשם מקבלים את המזון מגופה של האם.
הורמון ההריון  - מופרש לדמה של האם כאשר הבלסטוציסט מתחבר לרירית הרחם ומשם חודר לדפנות הדם של האם. הורמון זהה הנבדק בבדיקות הדם  נקרא:
 HCG
תוצאות בדיקות הדם להריון לא ניתנות בהודעה של כן או לא אלא בערכי ההורמון
בבדיקות דם להריון שנערכות בקופות החולים  תקבלי תוצאה כללית המראה האם ערכי ההורמון גדולים או קטנים מערך כלשהוא (לדוגמא – ערך 1000Miu).

זיהוי הריון בשלבים מוקדמים
אם את מעוניינת את יכולה לערוך בדיקת הריון ביתית (בדיקת שתן) מספר ימים לפני מועד המחזור.
מומלץ לקנות את הבדיקה בסניף של קופת החולים שלך (שם מחיר הבדיקה זול הרבה יותר ממחירי בדיקות ההריון הביתיות בפארמים השונים או באתרי אינטרנט המציעים מחיר מוזל).
ניתן לערוך בדיקת דם להריון בימים הראשונים לאיחור הווסת.

מה מומלץ לעשות על מנת להכנס להריון ?
לדאוג לתזונה בריאה הכוללת ירקות חיים ומבושלים, דגנים מלאים, תה ירוק. מומלץ ביותר לעבור לצרוך לחם מלא, אורז מלא או לפחות בסמטי, כוסמת, עדשים, קינואה שיבולת שועל וחלב עיזים. תפריט בריא ומאוזן מגביר את פוריות האישה והגבר.
להמנע מעישון אקטיבי ופסיבי ומשתיית אלכוהול.
להרבות בשתיית מים (לפחות 10 כוסות מים) ולדאוג שיהיה לך בקבוק מים בהשג יד.
להמעיט ככל הניתן בשתיית קפאין (עדיף מאוד להמנע מקפה וקולה ) ובצריכת סוכר ומלח.
להמעיט בשתיית חלב ומוצרי חלב
ליטול חומצה פולית באופן קבוע במינון של 0.4 מ"ג.
ליטול תוסף מולטי ויטמין להריון על בסיס יומי. תוסף מולטי ויטמין להריון כולל חומצה פולית ולכן לא צריך ליטול  את שניהם בנפרד).
על פי בדיקות טרום הריון ליטול תוסף ברזל במידה ואת סובלת מחוסר ברזל (אין ליטול ברזל ללא צורך ללא המלצת רופא ) או כל תוסף אחר על פי חסרי הגוף כגון טיפות ויטמין די.
לפנות זמן לפעילות גופנית קלה עד מתונה כ3-4 פעמים בשבוע במשך חצי שעה עד שעה (הליכה, שחיה, ריקוד). כל אלו יתרמו חזרימת דם טובה (כולל איברי הפריון) , לחילוף חומרים טוב יותר, המרצת פעילות הלימפה ולמצב רוח טוב.


קראי עוד בנושא כניסה להריון:
זמני ביוץ
חומצה פולית במזון




תגובות
הוספת תגובה
שם:
תגובה: