טודלרס

ויתור על הנקה ללא שיפוטיות

בחרת לא להניק - אל תשפטי את עצמך

22.6.2017

ויתור על הנקה ללא שיפוטיות הוא דבר חשוב. בכל הריון ולא משנה מה מספרו,  קיימת ציפייה לתהליך הנקה. התהליך שקושר אותך לתינוק ושגורם לך לחוש שאת נותנת לו את הטוב ביותר. יחד עם זאת לא כל הריון מוביל לייצור קל ורב של חלב ולא כל אם חווה את ההנקה כנעימה או מתאימה לה. אימהות רבות חושבות שהנאה בהנקה עולה על הסבל אבל לא כולן. אם החלב וההנקה מגיעים בקלות, בורכת, אם קשה לעצמך, תני לעצמך זמן. לפעמים לוקח לגוף זמן לייצר חלב, לפעמים צריך עזרה של ייצור באמצעות שאיבות ויועצת הנקה. בסופו של דבר מה שחשוב זה שלך יהיה נוח עם ההחלטה. אל תראי את דעתם של אחרים כשיקול מכריע. מה יגידו על שויתרת או על שהתעקשת… בימים האלו לכל אחד יש דעה וכולם מביעים אותך בלי לחשוב יותר מדי. אותך זה לא צריך לעניין.

מה שטוב לאמא, טוב לתינוק שלך. אם בחרת שלא להניק וטוב לך, אז גם לו יהיה טוב. תשמחי על מליון אימהות שהניקו או לחלופין האכילו בתחליפי חלב. התינוק שלך יגדל ויתפתח גם אם תניקי וגם אם תאכילי מתחליף חלב. ההבדל היחיד טמון בהרגשה והנאה שלך.

תדעי תמיד שאת אמא טובה בין אם את מניקה ובין אם לא. אל תתני לאף אדם לשפוט אותך על החלטה שלקחת ועושה לך טוב. בסופו של יום כל החלטה צריכה להתאים לצרכים שלך, לאני מאמין שלך, ליכולות שלך. את הראשונה והאחרונה להחליט, לבחור מה טוב עבורך. את תתני לאף יועצת הנקה, חמה או מכרה ללחוץ אותך לעשות משהו שאינו מתאים לך.