תזונה בריאה ונכונה - אמהות ותזונה

תזונה בריאה ונכונה
אמהות ותזונה


ישבתם פעם במסעדת גורמה ואכלתם טוב ? ברור שכן. רביולי בשמנת, פסטה ברוטב עגבניות , סטייק עסיסי, פיצה מקסיקנית וקינוח מתוק ? היה לכם טעים ? חשבתן מה הכנסתם לגוף ? אתם אומנם נהנתם אבל מה הגוף קיבל ? האם הוא "נהנה" מהמזון. במציאות הישראלית ארוחה טעימה מכניסה לגופנו פעמים רבות הרבה מאוד פחממות ושומנים ומעט חלבונים וויטמינים.

המכשולים הרבים לאכילה בריאה...
העידן המודרני מזמן אתגרים רבים בנושא תזונה. הסיבה הראשונה לאתגר היא שאנו חשופים לכמויות רבות של אוכל ולפרסומות של אוכל, לצד נטיה לתופעת ישבנות. מצב זה מוביל אותנו לצרוך הרבה יותר קלוריות ולהשמין. סיבה שניה היא אורך החיים המהיר אותו סיגלנו  (שבו התרגלנו שהכל צריך להיות מוכן מהר, טעים ומטובל) . מסיבה זאת אנו צורכים הרבה פחממות, שומנים וחומרים כימים מזיקים דרך המזון המוכן והמהיר (פיצה, המבוגר ועוד) . הסיבה השלישית למצבנו העגום היא שגם שכבר החלטנו לאכול "בריא" הסיכוי שבאמת נצליח להזין את גופנו הוא נמוך. למה ? כי רוב מה שאנחנו סבורים שבריא לגוף אינו בריא בדרך שמוגש לנו. מסתבר שמאכלים בריאים רבים צריכים להאכל טרי (מיד שחותכים פרי או ירק) בצרוף או ללא צרוף מאכלים מסויימים וכי גופנו לא תמיד יודע ויכול לספוג את הויטמינים שאנו אוכלים
.

בסדרת הכתבות הבאות ננסה להכיר מזונות טעימים, בריאים ומזינים, דרכי אכילה ואורך חיים שיאפשרו לכם להזין את גופכם (הבית שלכם) בדרך הטובה ביותר.

ממרח טחינה עם שוקולד
ביקורת מוצרים על ממרח טחינה ושוקולד של חברת אחוה. על טחינה בממרח שוקולד כבר שמעתם ?


המתכונים הבריאים של אוסנת יושבייאב
בת 23 , מתגוררת בתל אביב  לומדת קונדטוריה , אופה בנשמה ומהנשמה. מתמחה בפיתוח וייצור של מתכונים חדשים.

סלט עדשים מונבטות קר

הסלט הכי מהיר, הכי טעים והכי משדרג לכל ארוחה. להכין ולהתענג מכל ביס

אמהות אופות
איך לעזאזל מוצאים זמן לבשל ולאפות כשעבדים במשרה מלאה ומגדלים תינוקות בבית ?  לא מוצאת זמן להכין ארוחה חמה בעצמך ? מסתבר שהכל נעוץ בתכנון וארגון
 

כך תבחרי את הלחם שלך
רוצה להרזות ? להרגיש שבעה לאורך זמן או סתם לאכול בריא יותר ?  בדיקת מדד גליקמי, שיטת התפחה וערך תזונתי מצאה כי לחם שיפון מלא הוא הלחם הטוב ביותר.עבורך בחרי את הלחם שלך על בסיס עובדות ולא על בסיס הרגלי עבר.

שעות שינה והשמנה
ישנה בן שש לחמש שעות בלילה ? סובלת מחוסר שינה ? מרגישה שאת משמינה ? מחקרים עדכנים מוכחים כי שעות שינה מעטות בלילה מובילות להשמנה. קראי עוד בכתבה הבאה על הקשר בין שעות שינה מעטות לפגיעה בחילוף חומרים ובפעילות ההורמונלית.

הרזייה לאחר לידה
מחפשת תפריט הרזייה לאחר לידה ? במקום לספור קלוריות ביום , נסי לישון יותר בלילה. מחקר חדש חושף את הקשר בין מיעוט שינה בלילה להשמנה.

הרגלי אכילה בריאים
מה הקשר בין הטלוויזיה, האייפון שלך והמשקל שלך. כיצד הם גורמים לך לעלות במשקל בלי שתשימי לב.

מולטי ויטמין לנשים
איך עובדים עלינו כל יום ומוכרים לנו הנשים אשליות. לקרוא ולהפסיק לקנות מולטי ויטמין לנשים.

10 טיפים לתזונה נכונה
10 טיפים של טודלרס לתזונה נכונה, את רובם את יודעת עכשיו רק נותר להפנים וליישם.

מה הקשר בין צריכת תרופות נגד דיכאון לבין השמנה וסוכרת
מחקר חדש מציג ממצאים מבהילים לגבי הקשר בין צריכת תרופות נגד דיכאון לבין פגיעה בתאי בטא בלבלב, המייצרים אינסולין.

סיבות לאי ירידה במשקל
קבלי ארבע סיבות אפשריות למה אינך מצליחה לרדת במשקל. על אכילה רגשית, הרעבה עצמית, עליה במסת שריר והפסקות ארוכות מדי בין ארוחות.

סיבות רפואיות לאי ירידה במשקל
לא מצליחה לרדת במשקל למרות שאת אוכלת מעט או עושה ספורט ? קראי על סיבות רפואיות לאי ירידה משקל

פרוביוטיקה להרזיה
רוצה להרזות ? שילוב של דיאטה דלה בפחממות ושומנים לצד נטילת פרוביוטיקה היא הדרך היעילה להרזיה

קינוחים בריאים וקלים להכנה
מחפשת רעיונות לקינוחים בריאים וקלים להכנה עבורך ועבור משפחתך ?

פרמידת הקסמים
נועה פיית מזון מלמדת את הילד עמית איך לאכול בריא. עמית רוצה לאכול רק ממתקים אבל הפייה מסבירה לו מה חשוב ואיך לאכול כדי להיות חזקים ובריאים. ספר חינוכי בנושא תזונה, ספר שווה הכרות

שניצלים טעימים לילדים
אין על שניצלים. אם עושים אותם טעים, כמעט תמיד הם יהיו הצלחה אצל כל הילדים, אפילו הבררנים ביותר. אז איך מכינים שניצלים טעימים לילדים ?

שתייה בבוקר לילדים

איזה שתייה בבוקר כדאי לתת לילדים ? שוקו, תה, מיץ תפוזים ? 




תגובות
הוספת תגובה
שם:
תגובה: