נשירת שיער אחרי לידה מה עושים

נשירת שיער אחרי לידה מה עושים

במהלך ההריון השיער משתנה. לעיתים קרובות הוא נעשה עבה יותר, מסולסל יותר וחזק יותר. בדרך כלל במהלך ההריון השיער כמעט אינו נושר ולכן נשים עם שיער דליל נהנות ממראה שיער עבה ומלא יותר. ההנאה הזאת עורכת כתשעה חודשים בערך. אחרי לידה המצב משתנה לרעה. כחודשים וחצי שלוש לאחר הלידה מופיעה תופעה של נשירת שיער אינטנסיבית. אם את מניקה או שואבת התופעה פחות אינטניסיבת ומתחילה בשלב מאוחר יותר. התינוק שתופס לך בשיער מוריד כל פעם עד ועוד שערות ואת מוצאת על הסדינים, הבגדים והמברשת אין סוף שיערות. הנשירה מתעצמת והשיער נראה יותר ויותר דליל. אז מה עושים ?

ראשית, חשוב לדעת כי תופעה של נשירת שיער אחרי לידה היא תופעה נורמלית. במהלך ההריון נהנת משיער מלא ללא נשירה. ההורמונים השונים ,שרמתם השתנתה במהלך ההריון, עצרו באופן משמעותי את תהליכי הנשירה. כעת לאחר הלידה חוזרים רמות ההורמונים לרמתם הקודמת והשיערות הרבות שלא נשרו במהלך ההריון נושרות בבת אחת.

נשירת שיער אחרי לידה מה עושים

נשירה של מאה שיערות ביום נחשבת נשירה בגדר הנורמה, יחד עם זאת עם שיערך הופך להיות דליל בצורה משמעותית סימן שיש צורך לבדוק מה סיבת הנשירה המוגברת והאם מדובר בסימן לחסרים תזונתיים כלשהם כמו אבץ לדוגמא. הקפידי לערוך בדיקות דם כלליות לאחר הלידה כדי לעקוב אחרי מצבך הבריאותי ובקשי לבדוק מדדי ברזל, אבץ ובלוטת תריס במידה ואת סובלת מעייפות ונשירת שיער מוגברת.

ההמלצה הראשונה והפשוטה ביותר היא לאסוף את השיער עם סיכה למעלה כך שהתינוק ששולח ידיים לא ימרוט לך עוד ועוד שערות.

בדיקה של בלוטת תריס
סובלת מאי סדירות של בלוטת התריס ? אינך מצליחה לאכול בצורה מאוזנת ובריאה (למי יש זמן לאכול עם תינוק בן 3-5 חודשים) ? זה הזמן לעשות בדיקת דם לאתר מדדי בלוטת התריס, רמות ברזל, אבץ וויטמינים. בקשי מרופאת המשפחה את ההפניה ובצעי את הבדיקות.

תוספי מזון
מחפשת פתרון מהיר לנשירה ? כיום ישנם מגוון של תוספי מזון המיועדים לטיפול במצבים של נשירת שיער. תוסף של אבץ, קומפלקס של ויטמין בי, או נטילת חומצת אמינו בשם ציסטאין הם דוגמאות למוצרים להפחתת נשירה או לחזק שיער דק ומתפצל.

שינויי תזונה
מומחי תזונה יעידו כי נשירה רבה וארוכת טווח של שיער עלולה להעיד על תזונה לא מאוזנת ועל כן ימליצו להקפיד על תזונה עשירה במזונות בעלות רמה גבוה של סידן, ברזל ,אבץ וסיליציאה. מזונות מומלצים: מזונות עשירים בויטמין בי (כמו שועית, אפונה, דגים, דגנים מלאים), מזונות עשירים בסידן (טחינה, שקדים), מזונות עשירים באבץ (ביצים, גרעיני דלעת,קינואה, נבטים) ומזונות עשירי ברזל (ירקות ירוקים וקטניות). תוכלי לפנות לייעוץ דיאטני על מנת לבדוק אלו שינויי תזונה יפחיתו את הנשירה ויסייעו לך לשמור על שער מלא.

מוצרי חפיפה
גם לספר שלכם עשוי להיות פתרון. הוא ודאי ימליץ על רכישת  שמפו המחזק את שורשי השערה ועשיר בויטמינים ומינרלים לעור הקרקפת, כמו לדוגמא שמפו המכיל תמצית סירפד.
הספר גם עשוי להמליץ על תספורת קצרה יותר שעשויה לתת למראה השיער נפח גדול יותר ולעודד במקביל צמיחת שיער מחודשת. העדיפי להשתמש בסוגי שמפו המכילים מוצרים טבעיים יותר והמנעי כמה שניתן בביצוע תהליכים כימים שמזיקים לשיער כמו צביעה, סלסול, החלקה ופן.

קחי בחשבון ששינה מעטה, מתח, תזונה לא מאוזנת, נטילת תרופות כלליות ( גלולת נגד הריון, נוגדי קרישה ותרופות אנטי דיכאוניות) ומחלות כמו סוכרת, סרטן ולופוס עלולות להחמיר תופעה של נשירת שיער

 




תגובות
הוספת תגובה
שם:
תגובה: